رییس سازمان زندان‌ها: زندان‌های ایران سه برابر ظرفیت زندانی دارد

زیتون– رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران٬ آمار کل زندانیان کشور را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته در حال حاضر زندان‌های ایران سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد.
اصغر جهانگیر امروز، در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما این خبر را اعلام کرد و گفت:« ظرفیت زندان‌های ایران ۸۵ هزار نفر است.»
188952304737193875 او افزوده که در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هزار نفر در زندان‌های ایران «محبوس» هستند که این وضعیت «قابل قبولی» نیست.
این مقام مسئول به برخی اقدامات قوه قضائیه به منظور کاهش جمعیت کیفری اشاره کرده و گفته در ازای این کاهش «ماندگاری زندانیان افزایش یافته» است.
به گفته جهانگیر٬ ایران در سال ۱۳۹۳ بیش از ۶۰۰ هزار زندانی داشت که در سال ۱۳۹۴ این رقم با ۱۵۰ هزار کاهش به عددی معادل ۴۵۰ هزار زندانی رسیده است.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرده که «با اصلاح قوانین و استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس» آمار زندانیان در ایران کاهش یابد.
مسئولان قضایی ایران از سال‌ها پیش برنامه‌های مختلفی به منظور کاهش جمعیت زندانیان در ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند که آمار نشان می دهد، این برنامه‌ها چندان موفقیت‌‌آمیز نبوده است.
محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه نیز سال ۱۳۹۳ اعلام کرده بود ایران با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار زندانی جزو ۱۰ کشور اول جهان از نظر آمار زندانیان است.
اردیبهشت ماه امسال نیز حمیدرضا طباطبایی نائینی٬ نماینده مجلس در دور نهم آمار زندانیان در ایران را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »