اعتراف اردوغان به کشتن ۷۶۰۰ کرد در کمتر از یک سال

زیتون- رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد، از ۲۰ ژوئیه سال گذشته میلادی تاکنون نیروهای امنیتی این کشور ۷۶۰۰ کرد را به بهانه «شبه‌نظامی» بودن آن ها، کشته‌اند.
download (1) ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت:« نیروهای دولتی از ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ و از زمانیکه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) آتش بس را نقض کردند، ۷۶۰۰ شبه نظامی کرد را از پای در آورده‌اند. این شکست عظیمی برای این شبه نظامیان کرد در تاریخ است.»
از سوی دیگر این پ.ک.ک است دولت ترکیه را به قتل عام غیرنظامیان کرد متهم کرده و می‌گوید بسیاری از کشته شدگان برخلاف آنچه که دولت آنکارا ادعا می‌کند غیرنظامی هستند.
اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی با خطاب قرار دادن خانواده نیروهایی که در این خشونت ها کشته شدند گفت:« این سازمان تروریستی بزرگترین شکست خود را در طول تاریخ متحمل شده است. ما باید به عملیات خود ادامه دهیم.»
تنش ها میان آنکارا و کردها در ژوئیه ۲۰۱۵ و همزمان با نقض آتش بس توسط شبه نظامیان کرد شدت گرفته است. شبه نظامیان کرد نیز چندین مورد حمله علیه نیروهای امنیتی ترکیه انجام داده‌اند.
آنکارا باره در شهرهای کردنشین در جنوب شرق کشور منع آمد و شد اعمال کرده و باعث شده تا بسیاری از شهروندان خانه‌های خود را ترک کنند.
در مارس سال جاری میلادی نیز اردوغان اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور در جریان درگیری با شبه نظامیان کرد بیش از ۵۳۰۰ تن از آنها را کشته، زخمی و دستگیر کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »