با انتشار یک نامه خطاب به دادیار صورت گرفت

???? ابراز نگرانی جمعی از زندانیان نسبت به سلامتی جعفر عظیم زاده

زیتون– جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار نامه ای خطاب به دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی زندان اوین نسبت به وضعیت سلامت جعفر عظیم زاده ابراز نگرانی کردند.
به گزارش «زیتون» جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها محکوم شده بود. او در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی به شش سال زندان و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. او همچنین با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به مدت دو سال محروم شده است.
جعفر عظیم زاده، از ظهر روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۹۵ اعتصاب غذای نامحدود خود را به همراه جمعی از زندانیان دیگر شروع کرد. آنها تصمیم خود به اعتصاب غذا را در نامه یی به رییس زندان اینگونه بیان کردند:« در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم، عدم شفافیت و عمل مؤثر سازمان جهانی کار در قبال نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران و با خواست خارج کردن اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور و دیگر اتهامات امنیتی از پرونده‌های مفتوح کارگران و معلمان معترض و برداشتن این‌گونه اتهامات جعلی و ساختگی از پرونده‌های خود و دیگر فعالان کارگری و معلمان زندانی از امروز دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ از دریافت غذای زندان خودداری و دست به اعتصاب‌غذای نامحدود می‌زنیم.»
این اعتصاب که تا امروز به طول کشیده باعث ایجاد مشکلات جسمی متفاوت برای جعفر عظیم زاده شده است. ۵ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین در این نامه خواسته اند تا شرایط آزادی، اعاده دادرسی و در نتیجه پایان اعتصاب غذای او فراهم شود.
متن کامل این نامه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حاجی لو دادیار محترم ناظر بر زندانیان سیاسی زندان اوین با سلام و احترام
متاسفانه چهل روز از اعتصاب غذای هم بندمان جعفر عظیم زاده فعال صنفی کارگران میگذرد، در حالی که ایشان ۱۴ کیلو از وزن خود را از دست داده است(۲۳/۰ وزن) و شرایط جسمی او بسیار بحرانی است، اعتراض نامبرده امنیتی کردن فعالیت صنفی کارگران و محکومیت او در این زمینه است. خلط فعالیت های صنفی با امنیتی قطعا در شان جمهوری اسلامی نیست و خلاف قانون است. در شرایط کنونی که جامعه احتیاج به وحدت ملت_دولت دارد و ظرفیت حقوقی و قضایی رسیدگی به پرونده وی در دیوان عالی کشور هم فراهم می باشد که متاسفانه این روند شروع نشده است. درخواست داریم شرایط آزادی نامبرده را فراهم نمایید که هم اعتصاب غذای وی پایان یابد و هم شرایط اعاده دادرسی فراهم شود، و هم قدمی باشد برای دلگرمی طبقه کارگر ایرانی که بتواند از حقوق صنفی خویش بدون برچسب امنیتی دفاع نموده و نقش سازنده خود را در تولید و اقتصاد مقاومتی ایفا کند. پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگذاریم.
امضا کنندگان: محمد حسین رفیعی، مجید معین، علیرضا بابایی، مهدی ساجدی فر، نصرالله لشنی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

با انتشار یک نامه خطاب به دادیار صورت گرفت

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »