???? کبودوند از اتهامات جدید تبرئه شد، اعتصاب غذایش را شکست

زیتون- محمد صدیق کبودوند، بعد از یک ماه اعتصاب، امروز بدنبال دریافت حکم برائت از اتهامات جدید، به اعتصاب غذایش خاتمه داد.
به گزارش «زیتون» این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از روز ۲۱ اردیبهشت به دلیل تشکیل پرونده جدید، تشدید فشار‌ها و اذیت و آزار مقامات امنیتی، اعتصاب غذا کرده بود.
13310413_10209738394999289_7855423495565307181_n-350x170 تداوم اعتصاب غذا باعث شد کبودوند پس از ۲۳ روز اعتصاب غذا در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل شود. «زیتون» پیشتر گزارش داده بود که دبیر سازمان حقوق بشر کردستان پیشتر نیز یک بار به دلیل عوارض اعتصاب غذا به بیمارستان اعزام بستری شده بود. او چندین بار نیز به بهداری زندان منتقل شده و مورد معاینه قرار گرفته بود، پزشکان زندان به وی توصیه کرده‌اند که در اسرع وقت به اعتصاب غذا پایان دهد. محمد صدیق کبودوند از بیماری های متعددی از جمله عروق، قلب و پروستات که در زندان به آن مبتلا شده است رنج می‌برد.
محمد صدیق کبودوند دبیر «سازمان حقوق بشر کردستان» در سال (۱۳۸۴) و مدیرمسوول هفته‌نامه «پیام مردم» در (۱۳۸۲)، پیش تر درروز یک‌شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۸۶، از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شد. طی این زمان، نزدیک به ۶ ماه را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
او یک سال بعد در دادگاه انقلاب تهران در دو پرونده به اتهام‌های نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکیل سازمان حقوق بشر کردستان و فعالیت در آن، تبلیغ علیه نظام، انتشار کتاب غیرقانونی به تحمل یک سال حبس، محرومیت از فعالیت روزنامه‌نگاری، لغو امتیاز و جلوگیری از انتشار نشریه پیام مردم و حبس قطعی ۱۰ سال، در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
همچنین پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد؛ پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »