یک یا دو ترم محرومیت از تحصیل به دلیل رقص در جشنواره اقوام

زیتون– انتشار ویدئویی از جشنواره اقوام در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در شبکه ای اجتماعی، منجر به ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل برای ۷نفر از دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره شد. در این ویدئو چند تن از دانشجویان در حال رقص و پایکوبی بودند؛ البته این رای فعلا بدوی است.

وب سایت عصر تعادل نوشته است که حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ نفر از این دانشجویان و یک‌ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجوی دیگر در رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده‌است. یکی از این دانشجویان که حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای وی صادر شده‌است، دریافت رای کمیته انضباطی را تایید کرده‌است. این دانشجو که نخواست نامش فعلا منتشر شود درباره این حکم توضیح داد: «من کار خاصی انجام ندادم و حتما به این رای اعتراض می‌کنم. امیدوارم که مسئولان دانشگاه چنین ظلمی در حق ما را، تایید و نهایی نکنند». وی در ادامه توضیح داد که «بسیاری از دانشجویان هنگام اجرای برنامه احساسات خود را در این قالب بروز دادند و قربانی کردن ۷ نفر ظلم است. چرا قضیه‌ای به این سادگی را این‌قدر بزرگ می‌کنند، نه آسیبی به‌جایی وارد شد و جلسه هم اصلا مختلط نبود. دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ دقیقه شادی ساده واقعا زور دارد». این دانشجو احکام صادره را بیش از ۱۲ ترم دانست و مدعی شد که حتی برای دو نفر از مجریان برنامه نیز حکم یک‌ترم محرومیت صادر شده‌است.
پس از انتشار این ویدئو در رسانه‌های بومی و کشوری، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس ضمن تاکید بر لزوم برخورد با دست‌اندرکار این برنامه، گفت بود که در این مراسم عده‌ای از دانشجویان شروع به رقصیدن می‌کنند البته رقص آن‌ها رقص محلی نیست که توجیه‌پذیر باشد بلکه «قرتی بازی فرنگی» است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز روز ۱۹ خرداد از ورود دادستانی به ماجرای برگزاری این مراسم خبر داده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »