وزیر بهداشت مدعی شد:

هیچ کشوری در دنیا مانند ایران خدمات آموزش و درمان رایگان را به پناهندگان ارائه نمی دهد

زیتون–  وزیر بهدشت، حسن هاشمی، در دیدار با فلیپو گرندی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مدعی شد که  پناهندگان افغان متوجه شده‌اند که امید چندانی به ثبات در کشورشان نیست و به همین دلیل هم به کشور خود بازنمی‌گردند، بنابراین لازم است که برای سه میلیون پناهنده افغان که بیش از سه دهه است میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند، فکری کنیم.»
او در ادمه از کمیساریای عالی پناهندگان خواست تا حداقل برای یک میلیون افغانی که قانونی در ایران زندگی می‌کنند از سوی کمیساریای حمایت کامل صورت گیرد. او در ادامه گفت:« در برابر دو میلیون پناهنده باقیمانده هم به لحاظ انسانی و هم به لحاظ مذهبی مسوول هستیم. از طرف دیگر جهت حفظ سلامت ایرانیان موظف هستیم خدمات سلامتی را به پناهندگان ارائه دهیم؛ کاری که طی ۳۰ سال گذشته نیز انجام شده است.»
وزیر بهداشت در ادامه سخنانش که توسط ایسنا منتشر شده، گفت:« پناهندگان هزینه‌های زیادی را به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کنند. در زمینه آموزش هم باید بگویم که هیچ کشوری در دنیا مانند ایران خدمات آموزش را به پناهندگان ارائه نمی‌دهد. در بخش سلامت نیز هیچ کشوری خدمات پایه را به صورت رایگان برای سه میلیون پناهنده ارائه نکرده است.»
هاشمی تاکید کرد:« در حوزه درمان مشکل ما و پناهندگان افغانی جدی است. شهرهایی در ایران داریم که بیش از یک سوم بار بیماری‌ها و بستری در بیمارستان‌ها توسط افغانه است. اما در عمل برای افاغنه هیچ پوشش بیمه‌ای وجود ندارد.»
وزیر بهداشت افزود:« ما در ارائه خدمات به افاغنه از نظر انسانی در تنگنا قرار گرفته‌ایم. از طرفی مردمی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و باید درمان شوند. بیمارستان‌های ما نیز اگر بخواهند خدمت درست به آنها ارائه کنند، بدون دریافت هزینه‌های لازم، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود بنابراین باز هم تاکید می‌کنم که کمک کمیساریا جهت پوشش بیمه‌ای پناهندگان به ویژه پناهندگان افغان بسیار لازم است.»
او در ادامه خطاب به کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت:« بنابراین اگر موافق باشید، طی یک ماه آینده این طرح را به نتیجه برسانیم و هرکدام از ما سهم‌مان را پرداخت کنیم تا پناهندگان افغانی بتوانند از خدمات بهتر درمانی در ایران استفاده کنند. امیدوارم در دوره مدیریت شما بتوانیم اقدامات عملی و همراهی بیشتری را شاهد باشیم تا پناهندگان به آرامش برسند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزیر بهداشت مدعی شد:

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »