پذیرش در رشته‌های بازنگری شده از اقتصاد و روانشناسی‌اسلامی تا گردشگری مذهبی

زیتون– بررسی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نشان می دهد، ۱۲ رشته بازنگری شده در علوم انسانی امسال در دانشگاه ها دانشجو می پذیرند.
این اتفاق در بعد تولید محتوا در واقع ماحصل اقداماتی است که در سه سال آخر دولت دهم در دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای بازنگری در علوم انسانی صورت گرفت. هم اکنون دانشگاه های تهران، اصفهان، شیراز، علامه طباطبایی، الزهرا، دانشگاه قم و… از جمله دانشگاه هایی هستند که بیشترین ظرفیت برای ۱۲ رشته با پسوند های اسلامی را ایجاد کرده اند.
خبرآنلاین نوشت که این ۱۲ رشته؛ بانکداری اسلامی، اقتصاد اسلامی، تاریخ تشییع، دانش اجتماعی مسلمین، گردشگری مذهبی، اندیشه سیاسی در اسلام، مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام، مطالعات زنان گرایش زنان و خانواده، فلسفه دین، منطق دین، روانشناسی گرایش روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی اسلامگرا و مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی در سال تحصیلی ۹۵-۹۵ میزان دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد هستند.
این اتفاق در شرایطی است که پیش از این قرار بود رشته های بازنگری شده جایگزین برخی دروس دانشگاهی شوند اما بررسی دفترچه کنکور کارشناسی ارشد نشان می دهد این رشته ها در کنار رشته های سابق قرار گرفته اند و دانشگاه ها بخشی از ظرفیت خود را به این رشته ها اختصاص داده اند. به طوریکه در حوزه روانشناسی، گرایش های مشاوره، روانشناسی عمومی و… وجود دارد اما در کنار آن رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا در برخی دانشگاه ها ایجاد شده است.
علاوه بر این، دو رشته بانکداری اسلامی و اقتصاد اسلامی بیشترین ظرفیت ها را در دانشگاه ها در کنار سایر رشته های بازنگری شده دارند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »