چرا به مسعود پزشکیان رای می‌دهم؟

عماد گلی صرمی

من ، در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری رای ندادم، زیرا شرایط را برای شرکت در انتخابات  مناسب نمی دانستم ولی الان بین دو گزینه‌ی باقی مانده حتما به مسعود پزشکیان رای می‌دهم ، تا هم به دلیل وجه ایجابی و هم به دلیل وجه سلبی، پزشکیان رییس جمهور ایران شود .

بدون شک در حال حاضر وسیله‌ی تحول معنادار در ایران در دسترس نیست، لا اقل حتی اگر در زمان کوتاه‌مدت در دست نباشد باید شرایطی را ایجاد کرد تا یک اصلاح معنا‌دار و یک تحول عمیق در ساختارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت پذیرد.

رسانه‌های مجازی به قدری در شفافیت فضا کمک می کنند که کنش کاندیداهای مختلف برای پست ریاست‌جمهوری از دیده‌ها پنهان نمی‌ماند. به نوعی حضور مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیری که سابقه‌ی حضور در دولت اعتدال را داشته است و در مقابل حملات یک‌طرفه به مسعود پزشکیان و دولت‌های قبل، سینه سپر کرد و مانع رویه ی تک سویه‌ی اصولگرایان شد، پیام جالبی را به مخاطبان مخابره کرد .

آیا به راستی تفکر اصولگرای تندرو می‌تواند، راه نجاتی برای ملت ایران پیدا کند؟ دولت رییسی ثابت کرد که در همین عمر کوتاه ، آنطور که باید و شاید نتوانست ، معیشت مردم را بهبود بخشد. پخش بسته‌های شکلاتی که در آن عامل بدبختی مردم را دکتر پزشکیانی معرفی می‌کند که تازه قرار است در آینده به قدرت برسد، نشان از واماندگی جریان اصولگرا دارد که به فرض تلاش می‌کنند تا با شکلاتی مردم ایران را فریب دهند و این توهین به مردم ایران خواهد بود .
به پزشکیان ، رای خواهم داد تا فضای سیاسی برای فعالیت تفکرات مختلف در مسیر منافع ملت بازتر شود. به دکتر پزشکیان رای خواهم داد تا فضا از رویکردهای ایدئولوژیک به رویکردهای علمی تغییر ریل دهد. به آقای پزشکیان رای خواهم داد ، زیرا دوست ندارم تا در یک فرصت هشت‌ساله‌ی دیگر جوانان این سرزمین در خیابان ها سرکوب شوند و صدایشان در گلو خفه شود و البته دوست دارم پزشکیان صدای ملت باشد .
به پزشکیان رای می دهم تا فرسنگ ها برای آزادی قلم و آزادی بیان با چراغ در شب تار دنبال آزادی نگردیم. به پزشکیان رای می‌دهم تا در کنار تمام افرادی که نقد به آن‌ها در ایران امروز تبعات سنگین دارد، نقد به رییس جمهور هم به آن اضافه نشود.
به پزشکیان رای می‌دهم  تا آزادی و آزادیخواهی و تلاش برای حیات آزادانه زنده بماند.به پزشکیان رای می‌دهم زیرا بخش مهمی از جوانی ما گذشته است و حالا که در دهه‌ی سوم زندگی هستیم فرصتی برای آزمون و خطا باقی نمانده است.به پزشکیان رای خواهم داد تا فضای کسب و کار و معیشت برای جوانان بهبود یابد و به دلیل ماجراجویی های بیهوده ، آرزوی جوانان به فنا نرود و در کنار تسهیل تمام مشکلات ، زندگی آسان شود .
به پزشکیان رای می دهم تا دیگر هیچ مهسایی در شهری غریب …
به مسعود پزشکیان رای می‌دهم زیرا او را تشنه‌ی گفت‌وشنود امام علی بن ابیطالب (ع) یافتم که بر اساس مرام مولا علی (ع) نقد بر او آزاد خواهد بود و همین به عنوان مانعی در مقابل فساد مطرح می‌شود و آزادی به عنوان رکن برجسته‌ای از شعار ثلاثه‌ی انقلاب یعنی استقلال و آزادی، شعاری مهم خواهد بود که اگر جامه‌ی عمل بپوشد رفاه، سعادت، آزادی و عدالت ملت ایران را به دنبال خواهد داشت .

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساده و بی‌تکلف! شاید هم خودمانی و بی‌ریا و راحت و بی‌غل و غش در چشم و نظر طرفدارانش. کسی‌که سعی می‌کند از نحوه‌ی صحبت کردن و رخت‌ولباس‌اش گرفته تا محیط کار و ماشین زیرپای‌اش،

ادامه »

با گروه اول خوشبختانه، متأسفانه؟ بیش از سی سال است درددل و پرسش بی پاسخ داشته ام. آنچنان که هر چه بنویسم تکراری است

ادامه »

اگر مجال مشارکت در انتخابات روز جمعه را در کانادا داشتم، حضور می یافتم و به مسعود پزشکیان رای می

ادامه »