حسن روحانی: انقلاب به معنی داد کشیدن و سر و صدا نیست

زیتون– حسن روحانی با بیان براینکه «باید به دانشگاه، اساتید و دانشجویان اعتماد کنیم»، تاکید کرد که «به هیچ وجه نباید به دانشگاه و دانشجو با عینک امنیتی نگریست.»
او که در جلسه افطاری رییس جمهوری با اساتید و پزشکان سخن می گفت، ادامه داد« اگر می‌خواهیم شعار بدهیم، لطفاً از جیب مردم شعار ندهیم و از جیب خودمان شعار دهیم.»
حسن روحانی اساس قانون اساسی ایران را «اداره کشور با مردم و رای آنان» دانست و پرسید «باور را مگر می‌شود با اجبار بوجود آورد؟ باور باید با آگاهی و آزادی شکل گیرد.»
چهار روز پیش آیت‌الله خامنه‌ای نیز در مراسمی با عده‌ای دیگر از استادان هشدار داد که فضای دانشگاه‌های کشورباید «انقلابی» بماند. رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار که شامگاه شنبه، ۲۹ خردادماه، انجام شد هشدار داد که در دانشگاه‌های کشور به هیچ وجه نباید از «گرایش‌های مخالف انقلاب» حمایت شود.
پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت که رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش انقلاب را «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» معنا کرد و گفت که «انقلاب به معنی داد کشیدن و سر و صدا نیست» انقلاب همان استقلال ، آزادی و نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری نیست. «اگر ما دنبال استقلال کشور و در مقطع فعلی دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم، بدون علم، دانش و دانشگاه امکان‌پذیر نیست. چرا ما به دانشگاه اعتماد نمی‌کنیم بعد می‌خواهیم دانشگاه به ما اعتماد کند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »