نباید از فتنه بهره برداری شود

آیت الله خامنه ای: موضوع حقوق‌های نجومی باید جدی پیگیری شود

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز امروز (چهارشنبه) به موضوع حقوق های نجومی ورود کرد و گفت که «موضوع حقوق‌های نجومی، هجوم به ارزش‌ها است.»
آیت الله خامنه‌ای در مورد انتشار اخبار اختلاس های میلیاردی دولت قبل و در مورد انتشار اخبار مربوط به پرونده بورسیه ها از مسئولان و رسانه خواسته بود که موضوع را «کش ندهند.»
رهبر جمهوری اسلامی در مراسم افطاری با اعضای هیات دولت یازدهم تاکید کرد «این موضوع از استثناء‌ها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.»
او همچنین گفت: «این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.»
موضوع حقوق‌های بالا از دو ماه پیش توسط رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان کلید زده شد و در نخستین مرحله، فیش حقوقی برخی از مدیران بیمه مرکزی ایران فاش شد که استعفای رییس این بیمه را به دنبال داشت.
در هفته‌های بعد، فیش‌های حقوقی مدیرعامل بانک رفاه، صندوق توسعه ملی، مدیران بانک تجارت و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد منتشر شد.
هرچند مبلغی از این پرداخت های نجومی به صندوق دولت بازگشته، اما موضوع هنوز از نظر افکار عمومی حل نشده است.
سخنگوی دولت حسن روحانی از حقوق بالای برخی مدیران دولتی عذرخواهی کرده و رییس جمهوری ایران نیز به معاون اول خود دستور داده است تا درباره این موضوع تحقیق شود.
رهبر جمهوری اسلامی در این ضیافت افطاری درخصوص نحوه عملکرد در «شرایط فتنه» نیز سخن گفت. او با اشاره به سخنی از امام اول شیعیان تاکید کرد «باید به گونه ای عمل کرد که هیچ بهره ای به نفع فتنه ایجاد نشود.»
آیت الله خامنه ای در ادامه به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اشاره کرد و افزود که «نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. موضوع حقوقهای نجومی باید جدی پیگیری شود تا دزدیهای نجومی کش داده نشود و گم شدن ۱۱۰ میلیارد دلار از درامد نفت هم زیر عبا پنهان بماند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

نباید از فتنه بهره برداری شود

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »