کاخ سفید: حمایت از حزب الله باعث تداوم مشکلات ایران در بازارهای بین‌المللی می‌شود

زیتون– یکی از سخنگویان کاخ سفید از ایران «تدام کمک های ایران به حزب الله لبنان را باعث مشکلات ایران برای دسترسی به بازارهای بین المللی دانست» و خواست تا جمهوری اسلامی حمایت‌های خود را از گروه حزب الله لبنان متوقف کند. 09D5087F-1EC2-4A3A-A9B0-2AB62C73B30D_w640_r1_s_cx11_cy7_cw90
اریک شولتز، معاون مطبوعاتی کاخ سفید روزگذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در خصوص کمک‌های مالی ایران گفت که ما از همه آنهایی که به حزب الله کمک می‌کنند، «خواسته‌ایم که کمک‌های خود را قطع کنند.» ما می‌دانیم که ایران از تروریسم حمایت می‌کند. ما می‌دانیم که ایران از حزب الله حمایت می‌کند و «به همین دلیل تاکنون در همین رابطه تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال کرده‌ایم.»
حسن نصرالله روز جمعه در یک سخنرانی گفت که دور تازه تحریم‌های آمریکا تاثیری براین گروه نخواهد داشت، چون «حزب‌الله نیازهای مالی خود را نه از بانک‌های لبنانی که مستقیماً از ایران دریافت می‌کند.»
اریک شولتز روز دوشنبه با اشاره به مشکلات ایران برای دسترسی به بازار‌های بین المللی پس از توافق هسته ای گفت که «فعالان و نهادهای بازار‌های مالی به رفتارهای ایران نگاه می‌کنند. اگر این کشور به تامین مالی تروریسم ادامه بدهد، اگر ایران به تامین مالی و کمک‌های خود به حزب الله ادامه دهد، البته که چنین رفتاری تاثیر خواهد داشت. نهادهای مالی بین المللی نمی‌خواهند با کشوری تجارت کنند که اقداماتی مانند تأمین مالی تروریسم انجام می‌دهد.»
این مقام کاخ سفید در ادامه سخنرانی در این کنفرانس خبری اضافه کرده است که «به همین دلیل ما از ایران می‌خواهیم که این اقدامات را متوقف کند، چرا که نه تنها برای امنیت ملی خوب نیست، برای این که دارند از تروریسم حمایت می‌کنند، بلکه به زیان منافع ملی آنها نیز است.»
قانون «جلوگیری از تامین مالی حزب‌الله» که کنگره آمریکا آن را پارسال تصویب کرد. بر اساس این قانون آن طور که بی بی سی فارسی نوشت بانک‌های خارجی از انجام معامله با این گروه برحذر هستند. این قانون به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌دهد تا هر موسسه مالی که با حزب الله لبنان همکاری می‌کند را هدف تحریم‌های شدید قرار دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »