واکنش تند آملی لاریجانی به سخنان ناطق نوری: برخی اشرافیگری را خودشان راه انداختند

زیتون- صادق آملی لاریجانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه در اعتراض «به برخی ارزیابی‌های نسنجیده گلایه در شب‌های قدر» گفت که «می‌بینیم حرف‌هایی در هفته قوه قضاییه زده می‌شود افرادی به جای تشکر با استدلال‌های سخیفی علیه قوه سخن گفتند. در عین استقبال از نقد سازنده قرار نیست هر کسی از راه می‌رسد بدون توجه به محدودیت‌ها حرف بزند.»
رییس قوه قضاییه در ادامه «کسانی بعد از انقلاب نقش اپوزوسیون پیدا کردند تمام محسنات و پیشرفت‌های انقلاب را زیر سوال می‌برند» را نکوهش کرد و افزود« البته کاستی‌ها وجود دارد ما نظامی بودیم که علیرغم میل دنیا با رهبری‌های امام به پیروزی رسیدیم.»
او جمهوری اسلامی را شبیه به هیچ یک از حکومت‌های دنیا ندانست و گفت که در دنیا ادعای کشور اسلامی زیاد بود اما هیچ کجا «یک رهبر الهی آن را اداره نکرد» باید این را قدر بدانیم روش امام و رهبری و ساختار جمهوری اسلامی الگوست در حالیکه از زمان تکون این نظام سیاسی بی‌بدیل، تمام دشمنی‌ها متوجه این نظام شد و هشت سال خالص‌ترین نیروهای ما را گرفتند و سرمایه‌های کلان کشور را بردند. با این وضعیت ایران رو به جلو بوده است.
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش که توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد با اشاره به اینکه «در کشور کاستی و اشکالاتی هم وجود دارد»، افزود «بعد از ۳۷ سال خیلی از افرادی که زبان نقد باز کردند خود مسئول بودند و امروز اپوزوسیون شدند» خیلی متاسفیم می‌دانیم برخی از این‌ها اشرافی‌گری را خودشان راه انداختند به خود و آقازاده‌هایشان و سرمایه‌گذاران مفسدی که با آن‌ها ارتباط دارند نگاه کنند.
اشاره صریح آملی لاریجانی به سخنان رییس دفتر ویژه بازرسی رهبری در شبهای قدر بود. ناطق نوری  که سخنران مراسمی به همین مناسبت در مزار آیت الله خمینی بود، گفته بود «در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته» و با این وضعیت «نمی‌توانیم ادعا کنیم که برای دیگران الگو هستیم.» او همچنین از مشکل «رشوه در دستگاه قضایی ایران» انتقاد کرده و پرسید «آیا می توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟»
رییس قوه قضاییه در زمینه ارزیابی کار قوه قضائیه تاکید کرد «بنده به عنوان رئیس قوه اذعان دارم در دستگاه قضایی کاستی‌هایی وجود داد» که بسیاری از سنخ کاستی‌های تحمیلی است و بعضی قصور است و بعضی مربوط به برخی تفسیر‌ها است. علی‌القاعده باید از نقد سازنده استقبال کنیم. این اقتضای عقل است. نقادی قوه راه سازندگی دستگاه قضایی است؛ چه از ناحیه خود قضات چه از ناحیه دستگاه‌های بیرون. استادهای دانشگاه و حقوقدانان و علاقمندان با پیراستن قوه ار اشتباهه‌ها به قوه قضاییه کمک کنند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »