نگرانی اوباما از تاثیر خروج انگلیس بر رشد اقتصاد دنیا

زیتون– باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، گفت که رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث «نگرانی های بلندمدت درباره رشد اقتصاد جهانی می شود.» 160630023404_obama_in_otawa_640x360_bbc_nocredit
رییس جمهوری آمریکا پیش بینی کرد که خروج بریتانیا مانع رشد روند «سرمایه گذاری در بریتانیا یا در اروپا به عنوان یک کل می شود.»
پس از اعلام رای مردم انگلیس در رفراندوم پنج شنبه هفته گذشته، قیمت پوند، نفت و بسیاری از بورس های دنیا با کاهش مواجه شد؛ کاهشی که به گفته مسئولان مقطعی بود اما تاثیر مخرب خود را بر بازار گذاشت.
اوباما در اجلاس سران آمریکا، کانادا و مکزیک در اتاوا که با هدف تقویت روابط اقتصادی سه کشور برگزار می شد صحبت می کرد، گفت که آماده شدن بانک های مرکزی و وزارتخانه های دارایی نشان می دهد که «اقتصاد جهانی در کوتاه مدت پایدار خواهد ماند.»
اوباما در ادامه سخنانش که بی بی سی فارسی آنرا منتشر کرد گفت که پیام اصلی او به بریتانیا و آلمان این است:‌ «همه باید نفس تازه کنند. فکر می کنم فرآیندی دشوار و پر از چالش باشد، اما لازم نیست با هول و هراس انجام شود.»
او گفت با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، صحبت کرده و می داند «خانم مرکل نه علاقه‌مند به تلافی جویی بلکه اطمینان از خروج کارآمد بریتانیا است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »