روایت متفاوت دو مقام مسئول از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل

زیتون– معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا، حسین رمضانی، امروز از دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه‌های اجتماعی تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکان اپراتور ایرانسل خبر داد.
روز جمعه اعلام شد که یک رباط در تلگرام به اطلاعات «۲۰ میلیون مشترک» شبکه تلفن ایرانسل دسترسی داشته و بخشی از آن را افشا کرده است. photo_2016-07-02_21-23-48-168x300
رمضانی در خصوص دستگیری انتشار دهنده اطلاعات مشترکین این اپراتورهای تلفن همراه از شناسایی و دستگیری متهم که جوان ۱۹ ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از استانهای کشور می باشد خبرداد.
بر اساس اطلاعاتی که معاون حقوقی پلیس فتا در گفتگوی با ایسنا مطرح کرده، شخص بازداشت شده «به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را صرفاً کنجکاوی بیان کرده است.»
محمود واعظی، وزیر ارتباطات، اما پیشتر گفته بود که «اطلاعات فاش شده یکی از اپراتورهای تلفن همراه مربوط به اطلاعاتی است که دو سال و نیم قبل از سوی فردی متخلف در یکی از نهادها فاش شده.»
وزیر ارتباطات توضیح داد که «دو سال و نیم پیش یکی از اپراتورهای تلفن همراه همه اطلاعات مشترکان خود را در اختیار یکی از نهادها قرار داد، و فردی متخلف در این نهاد با آگاهی از وجود اطلاعات مشترکان این اپراتور اقدام به فروش آنها به مبالغ ناچیزی کرد و اطلاعات همان زمان فاش شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »