چند انفجار شهرهای قطیف و مدینه را لرزاند

سه حمله تروریستی در یک روز در عربستان

زیتون- انفجار چند بمب در غروب روز دوشنبه ۱۴ تیرماه شهر شیعه‌نشین قطیف در شرق عربستان را به لرزه در آورد و یک بمبگذار انتحاری نیز وسیله انفجاری خود را در نزدیکی یک مرکز امنیتی مسجدالنبی در شهر مدینه منفجر کرد.
انفجار یک خودرو بمبگذاری شده و یک عامل انتحاری٬ شهر قطیف را هنگام افطار ساکنان شهر به لرزه در آورد. شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند که اجزاء پراکنده شده بدن انسان در نزدیکی محل انفجار را دیده‌اند. Untitled
اکثریت مردم شهر قطیف در شرق عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی رادیو فردا نوشت که در گذشته گروه حکومت اسلامی (داعش) چندین حمله را علیه شیعیان این شهر انجام داده بود.
از سوی دیگر تلویزیون العربیه گزارش داده که چند بمبگذار انتحاری وسیله‌های انفجاری خود را در نزدیکی یک مرکز امنیتی مسجدالنبی در شهر مدینه، دومین شهر مقدس مسلمانان جهان، منفجر کرده است.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ستونی از دود را در نزدیکی این مسجد نشان می‌دهد. آسوشیتدپرس خبر داد که آمار اولیه حاکی است که در این بمبگذاری‌ها، سه بمبگذار و دو مامور امنیتی کشته شده‌اند.
صبح امروز نیز حمله‌ای انتحاری در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا، در جده رخ داد. وب‌سایت خبری عکاظ دراین مورد نوشت فرد مهاجم در جریان حمله کشته شده‌است، اما گزارشی از کشته شدن فرد دیگری منتشر نشده‌است.عربستان سعودی می‌گوید دو نفر از نیروهای پلیس دیپلماتیک زخمی شده اند و رویترز به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است که همه کارکنان کنسولگری سالم و در امنیت هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چند انفجار شهرهای قطیف و مدینه را لرزاند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »