وزیر دولت نهم: احمدی نژاد باعث و بانی فتنه ۸۸ بود

زیتون- پرویز کاظمی که حدود ۱۰ ماه در دولت اول محمود احمدی نژاد وزیر رفاه و تامین اجتماعی بود، گفت که محمود احمدی نژاد «هیچ وقت و هیچ جا از فتنه صحبت نکرده و نمی‌کند چون خودش باعث و بانی فتنه ۸۸ بود.»
او همچنین از رایزنی با علی لاریجانی، رییس مجلس وقت، برای جلوگیری از نامزد شدن محمود احمدی نژاد برای  انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ خبر داد.
کاظمی درباره انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ گفت که «انتخابات دور دوم آقای احمدی نژاد ۲۲ خرداد بود. من چهارشنبه همان هفته یعنی ۲۰ خرداد جلسه ای خصوصی با آقای لاریجانی داشتم و مطرح کردم که اگر ایشان مجددا روی کار بیاید کشور خسارتی می‌بیند که قابل جبران نیست. اگر آمریکا و اسرائیل قصد تضعیف جمهوری اسلامی را دارد ایشان همه کارها را در این راستا انجام می‌دهد.» 784341
پرویز کاظمی افزود که به علی لاریجانی گفته است او به عنوان رئیس قوه مقننه، می‌توانید کاری کند که از انتخاب مجدد احمدی نژاد جلوگیری شود.» به گفته او رییس مجلس در آن جلسه پاسخ داد «من نمی‌دانم این چه پدیده ای است که نمی‌توانیم کنترلش کنیم.»
کاظمی در ادامه این گفتگو با ایسنا کاظمی به شورای نگهبان پیشنهاد داد تا صلاحیت احمدی نژاد را در صورت ثبت نام برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری «تایید نکند تا همه راحت باشند.»
او که در سال های اخیر به افشاگری علیه عملکرد مدیریتی و شخصیتی محمود احمدی نژاد پرداخته، با افسوس گفت «روزی که احمدی نژاد رییس جمهور شد جوانان ما  ۲۰ ساله بودند و حالا ۳۰ سال سن دارند. چه کسی جوابگوی این عمر رفته جوانان در این چند ساله با مشکلات فراوان است؟»
پرویز کاظمی طی ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، اولین عضو کابینه او بود که به دلیل «اختلاف» با رئیس جمهور از سمت خود استعفا داد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »