ایجاد مراکزی برای ارائه خدمات بهداشتی به زنان روسپی

زیتون- علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت از ایجاد مراکز بهداشتی برای زنان روسپی خبر داد.
او توضیح داد که این مراکز در کنار مراکز شبکه بهداشتی برای معاینه زنان روسپی ایجاد شده است که این افراد را از نظر بیماری های قابل انتقال از طریق تماس جنسی مانند هپاتیت، ایدز و سایر بیماری های مقاربتی محافظت می کند. n00012791-b
به گفته معاون وزیر بهداشت، در این مراکز پس از معاینه به زنان روسپی آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی به این افراد داده می شود و وسایل پیشگیری را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
این معاون وزارت بهداشت، روز گذشته از دوبرابر شدن آمار مبتلایان به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی خبرداده و تاکید کرده بود که به دلیل مسائل فرهنگی آموزش در این زمینه کم و ناکافی است.
به رغم تاکید معاون وزیر بهداشت بر ریشه های فرهنگی ناکافی بودن آموزش در زمینه بهداشت جنسی، در حقیقت تغییر سیاست های نظام از کنترل موالید، به فرزند آوری هرچه بیشتر زنان نیز یکی از دلایل مهم پیدایش این بحران است.
تا پیش از تغییر سیاست های دولت، کاندوم به عنوان یکی از قابل تکیه ترین راه های جلوگیری از بیماری های مقاربتی به سادگی قابل خرید در داروخانه های بود یا به صورت مجانی توسط خانه های بهداشت در اختیار عموم قرار می گرفت. اما پس از اعلام تمایل آیت الله خامنه ای به ازدیاد جمعیت ایران، نه تنها دیگر خبری از کاندوم مجانی خانه های بهداشت نبود؛ ورود این کالا قاچاق ارزیابی و خرید و فروشش سخت شد.
این تغییر وضعیت می تواند یکی از عوامل دوبرابر شدن مبتلایان به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی باشد.
ارائه خدمات بهداشتی به کارتن خواب ها از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است که توسط سیاری با نماینده سازمان بهداشت جهانی در میان گذاشته شد.
معاون وزیر بهدشت در این رابطه توضیح داد که در مراکز DIC خدمات مختلفی به کارتن خواب ها ارائه می شود و هر جا که این افراد را پیدا کنیم خدمات مختلفی مانند یک صبحانه مفصل و دوش گرفتن به این افراد داده می شود. اگر نیاز داشته باشند سرنگ، دارو و در برخی جاها متادون برای تغییر اعتیاد تزریقی به مصرف خوراکی به این افراد داده می شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مهم اجرای منویات رهبر فرزانه مسلمانان جهان است ، دو برابر شدن امار مبتلایان به ایدز چه اهمیتی دارد ، همانطور که فروپاشی اقتصاد کشور و لطمه به دین و ایمان و اخلاق مردم هم تاکنون اهمیتی نداشته است ، این هم یک نوع موهبت الهی است که نصیب مردم ایران شده است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »