پیغام اعتراض محمد خاتمی به روحانی

زیتون- یک منبع نزدیک به رئیس جمهور اسبق ایران گفته است مجید انصاری پیغام اعتراض سیدمحمد خاتمی را نسبت به عملکرد مدعیان اعتدال در انتخاب هیات رئیسه به روحانی رسانده بود.51c6134fe38b6_Rouhani.ir_BaKhatami_2

خبرگزاری کار ایران، در گزارشی که با عنوان «طلبکاری اعتدالگرایان از دولت اعتدال» منتشر کرده ، ضمن اشاره به بخشی از اختلافات داخلی میان اعتدالگریان و اصولگرایان نزدیک به دولت آورده است:

اولین روزهای جلوس نمایندگان مجلس دهم بر صندلی‌های سبز پارلمان، روزهای آرامی برای دولت و مجلس نبود؛ از‌‌ همان زمانی که نمایندگان اعتدالگرای مجلس در دوگانه اصلاح‌طلب-اصولگرا با علی لاریجانی بیعت کردند، پیش‌بینی روزهای سخت برای اصلاح‌طلبان کار دشواری نبود.

با این حال اعتدالیون که وزنه تعادل مجلس هستند خیلی زود به اعتدال معنایی دیگر دادند و از دولت طلب قدرت بیشتر کردند. در حالی روحانی به کرمانشاه می‌رود که نمایندگان اعتدالگرای کرمانشاهی در بیانیه‌ای گفته‌اند که رئیس‌جمهور را در این سفر به خاطر بی‌توجهی به مطالبات استانی همراهی نخواهند کرد.

از نظر نمایندگان فرصت یک‌ماهه دولت برای خدمت به پایان رسیده است. آن هم در شرایطی که حوادث تروریستی هفته گذشته در دالاهو انجام این سفر را در هاله‌ای از ابهام فرو برده بود و گرد و خاک کرمانشاه، بروجردی را که برای بررسی حوادث این شهر به کرمانشاه سفر کرده بود، راهی بیمارستان کرد؛ روحانی با این حال سفر خود به کرمانشاه را به تعویق نینداخت اما نمایندگان مجلس بازی دیگری را علیه کابینه او به راه انداخته‌اند؛ استیضاح ربیعی وزیر کار و طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی!

ربیعی‌‌ همان کسی بود که در بدو ورود به وزارت و در حالی که هنوز کابینه رای اعتماد نگرفته بود در ابتدای کار حکم عزل قاضی مرتضوی که به برخی از صاحبان رسانه‌ها پول‌های هنگفتی بخشیده بود را صادر کرد و سپس بر صندلی وزارت نشست. طبیعی بود از‌‌ همان زمان جمعی از دلواپسان از یک طرف و برخی صاحبان همان رسانه‌ها دنبال استیضاح او باشند.

اما حالا در حالی که محمدرضا عارف از جایگاه ریاست فراکسیون امید به نمایندگان تشر رفته است که با دولت مهربان باشید، جمعی از نمایندگان در رسانه‌های اصولگرا بیانیه می‌دهند و برای وزیر کار خط و نشان می‌کشند. این خط و نشان فقط برای وزیر نیست. جمعی نمایندگان مجلس از استان گلستان و خراسان جنوبی نیز برای استانداران خط و نشان کشیده‌اند.

نماینده همشهری رئیس مجلس نیز برای معاون پارلمانی یکی از وزارتخانه‌ها خط و نشان کشید و صحن مجلس را به صحنه درگیری تبدیل کرد. معاون وزیر جهاد کشاورزی هم بعد از این اتفاق، توضیح داد ماجرا چه بوده است.

نتیجه اختلاف‌ها این بود که مجید انصاری از معاونت پارلمانی روحانی رفت تا چهره نزدیک به لاریجانی -حسینعلی امیری معاون رحمانی فضلی بود و رحمانی فضلی در صداوسیما معاون لاریجانی بوده است- در این جایگاه قرار بگیرد.

جمعی از یاران دولت گمان می‌کردند در مجلسی با صد و ده نماینده اصلاح‌طلب و صد و چند نماینده اصولگرا، جمع چهل نفره اعتدالگرایان، حامی پر و پا قرص دولت خواهد بود. اما گویی این نیرو‌ها آمده‌اند تا از دولت، صندلیِ قدرت طلب کنند و روحانی را در چالشی سخت در سال آخر ریاست جمهوری قرار دهند.

موضوعی که یک منبع نزدیک به رئیس جمهور اسبق ایران نیز به آن اشاره کرده و به ایلنا می‌گوید مجید انصاری پیغام اعتراض سیدمحمد خاتمی را نسبت به عملکرد مدعیان اعتدال در انتخاب هیات رئیسه به روحانی رسانده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »