وزیر ارشاد مطرح کرد

علمای قم در زمینه های فرهنگی چه کردند؟

زیتون– علی جنتی، وزیر ارشاد، گفت که همه خبرگان، علما و بزرگان در برابر جامعه مسوول‌اند. اگر نارسایی هست همه در برابر این امر مسوول هستند.
علی+جنتی او که در سومین اجلاس مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور در هتل انقلاب، سخن می گفت در ادامه به آرمانهای انقلاب سال ۵۷ پرداخت: «زمانی که انقلاب کردیم آرمان‌مان این بود که حکومتی اسلامی ایجاد کنیم.» اما به گفته او «آنچه امروز در جامعه می‌بینیم چندان نزدیک به آرمان‌ها نیست و این نتیجه کار همه‌ی ماست.»
وزیر ارشاد به عنوان نمونه از مسئله‌ بدحجابی در جامعه نام برد و تاکید کرد «عده‌ای بدون این‌که به ریشه‌های این مسئله بپردازند و به این فکر کنند که ریشه‌های آن چیست، فقط ظاهر کوچه و خیابان را می‌بینند و بعد می‌گویند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه می‌کند؟ ما هم می‌پرسیم این همه نهاد فرهنگی در جامعه چه می‌کنند؟»
جنتی در ادامه به نقش علمای در مسائل فرهنگی پرداخت و افزود:« ما ۵٠ هزار نفر عالم در قم داریم و هزارن عالم دیگر در سراسر کشور هستند که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، پس چرا وضعیت این‌گونه است؟ ما که حدود ٨٠٠ امام جمعه در کشور داریم که هر هفته مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، یا در همه‌ مساجد کسانی هستند که امام جماعت دارند و وظیفه هدایت مردم را برعهده دارند. پس این‌ها چه کار می‌کنند؟»
وزیر ارشاد در ادامه به بودجه متفاوت نهادهای فرهنگی در کشور اشاره کرد و پرسید: «امسال هفت‌هزار و ١٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده که به نهادهای فرهنگی مختلف اختصاص داده شده است، از صداوسیما تا ده‌ها موسسه فرهنگی دیگر. از این میان، یک‌هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت ارشاد اختصاص داده شده است. حال باید پرسید آن شش‌هزار میلیارد تومان بقیه چه می‌شود؟»
۳۱ تیرماه علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه نیز در همین راستا، گفته بود: «۶۱ هزار میلیارد ریال از بودجه ۷۱ هزار میلیارد ریالی حوزه فرهنگ و هنر امسال در اختیار نهادها و سازمان‌هایی قرار گرفته است که در خصوص عملکرد خود به کسی پاسخگو نیستند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چه کرده اند ؟!
    سالی شش هزار میلیارد تومان ناقابل از بودجه دولت گرفته اند ، این خودش کم کاری نیست !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

وزیر ارشاد مطرح کرد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »