پشت پرده تعطیلی روزنامه وطن امروز

زیتون- وطن امروز امروز (چهارشنبه) منتشر نشد. روزنامه‌ای که در سه سال اخیر به خاطر تیترهای یک علیه دولت مشهور شده بود، یک‌بار دیگر نیز در اوایل دولت روحانی بخاطر مشکلات مالی انتشار خود را متوقف کرده بود.
با این حال سه شنبه شب مدیران این روزنامه در مطلبی جهت‌دار نوشتند که به خاطر فشار یکی از نهادها روز چهارشنبه منتشر نخواهند شد؛ اما واقعیت این بود که بدهکاری این روزنامه به یک نهاد خیریه‌ای عمومی و غیر دولتی مانع انتشار وطن امروز شده بود. nTTwj_SD_400x400
از سال ۸۷ تا ۹۰ این روزنامه در دفتر روزنامه ایران منتشر می‌شده است، در سال ۸۸ نیز ستادهای تبلیغاتی احمدی‌نژاد وطن امروز را در شمارگان وسیع و به‌صورت رایگان بین مردم توزیع می‌کردند. مهرداد بذرپاش مدیر این روزنامه که در دولت قبل مدیر سایپا شده بود، در انتخابات مجلس دهم از راهیابی به پارلمان بازماند. ایلنا خبرد داد که به همین دلیل روزنامه وطن امروز از لحاظ منابع مالی با اختلال مواجه شد.
با این حال روزنامه وطن امروز در جوابیه‌ای که منتشر کرده است، بدهی و همکاری با روزنامه ایران را تایید کرده است و تاکید کرده در یک بازه زمانی، چاپ، فروش و آگهی‌های روزنامه وطن امروز توسط موسسه ایران انجام گرفته است.
دیروز «زیتون» خبر داد که مبلغ این بدهی هفت میلیارد ریال است.
در واقع زمان مورد اشاره، همان زمان انتخابات است که بخاطر افزایش تیراژ ناشی از توزیع رایگان بین مردم، وطن امروز از امکانات روزنامه ایران استفاده کرده است و شاید انتظار دارد هزینه روزنامه‌های توزیع شده به صورت رایگان پرداخته شود.
از سویی دیگر در جوابیه وطن امروز آمده است که سازمان اوقاف مالک ساختمان روزنامه وطن امروز بوده و به خاطر اختلاف در رقم اجاره بها، اموال این روزنامه را به خیابان ریخته است.
این روزنامه چندبار هم از سوی قوه قضائیه، هیات منصفه مطبوعات و هیئت نظارت برمطبوعات اخطار گرفته است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »