تعطیلی ادارات خوزستان به دلیل گرما

زیتون– گرمای هوا باعث شد همه اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی و بانک‌های شهرهای استان خوزستان امروز تنها تا ساعت یک بعد از ظهر فعال باشند. download
بنا به گفته‌های هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، این تصمیم بر اساس گزارش‌های اداره هواشناسی خوزستان گرفته شده است. بر اساس گفته‌های بالدی دمای هوا در بعضی از شهرهای استان خوزستان در این روز به ۴۹ درجه سانتیگراد رسید و به گفته وی این تصمیم از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان برای «مدیریت مصرف انرژی» گرفته شده است.
بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان، دمای هوا در ۱۱ شهرستان این استان روز دوشنبه بین ۴۹ تا ۵۱ درجه خواهد بود.
کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا ‌ اعلام کرد «براساس مدل‌های هواشناسی همین وضعیت فردا نیز در استان اتفاق میافتد.»
تعطیل شدن یا نشدن ادارات، بانک‌ها و سایر سازمان‌های دولتی در استان خوزستان به علت گرمای بیش از حد هوا همیشه یکی از ابهاماتی بوده که ساکنان این استان با آن درگیر بوده‌اند. در همین رابطه سید شریف حسینی نماینده سابق این استان در مجلس در گفت‌وگویی با تسنیم این بحث را «یک بحث رایج بین مردم» دانست و یادآور شد در این رابطه «قانونی وجود ندارد اما استاندار خوزستان می‌تواند در صورت لزوم دستور تعطیلی را صادر کند.»
اما از سوی دیگر شکرخدا موسوی، دیگر نماینده این استان در مجلس نهم در همان تاریخ به تسنیم گفته بود: «در قانون تبصره‌ای در بخش آلودگی هوا و یا شرایط زیست‌محیطی وجود دارد که اگر دمای هوا بیش از ۵۵ درجه شود باید سازمان‌ها، ادارات و به ویژه مشاغل سخت و زیان‌آور تعطیل شوند.»
دوم مرداد ماه امسال ایرنا خبر از مرگ یک مرد حدود ۴۰ ساله در اثر گرمازدگی در اهواز داده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »