نام‌نامه | ۶
شهرام امیری زیتون
منبع: جام جم آنلاین

شهرام امیری: متولد ۱۳۵۷ در کرمانشاه. پژوهشگر اتمی، قهرمان هسته‌ای، جاسوس آمریکا، یک عضو حساس انرژی اتمی که توسط آمریکا ربوده شد، خائن به ملت ایران و قهرمان ملی، پناهنده به آمریکا و فراری از دست سیا. به گفته آمریکایی‌ها وی از سال‌ها قبل جاسوس آمریکا بود، به گفته احمدی‌نژاد وی دانشمند هسته‌ای بود که در عربستان توسط آمریکا ربوده شد، به گفته خودش به آمریکا پناهنده شد، به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی او هیچ ربطی به سازمان انرژی اتمی نداشت، به گفته آمریکا او یکی از مهره‌های مهم برنامه هسته‌ای بود، به گفته سخنگوی وزارت خارجه احمدی‌نژاد او فقط یک بازرگان بود، به گفته سخنگوی همان وزارت خارجه بعدازاینکه گفته شد او هیچ ربطی به برنامه هسته‌ای نداشت، گفته شد او دانشمند هسته‌ای است. او در سال ۱۳۸۸ در عربستان سعودی دزدیده شد، بعد با اختیار خودش به آمریکا رفت، بعد توسط آمریکا تحت شکنجه قرار گرفت، بعد با خیال راحت در آمریکا اقامت کرد، بعد به گفته خودش در آمریکا از دست سیا فرار کرد و فیلمش از تلویزیون ایران پخش شد، بعد به گفته دولت آمریکا او با اختیار خودش به آمریکا رفت و با اختیار خودش از آنجا بیرون آمد. وی موفق شد در نیویورک از دست آمریکایی‌ها فرار کند و به دفتر حفاظت منافع ایران برود و از دست آمریکا به ایران پناهنده شود و به ایران بازگشت. وی به‌عنوان قهرمان ملی مورد استقبال قرار گرفت و بعد برای اینکه اثبات شود قهرمان ملی است یا خائن زندانی، محاکمه و به ده سال زندان محکوم شد و برای گذراندن دوره زندانش اعدام شد. قوه قضائیه گفت که او از همان اول و بخصوص زمانی که قهرمان هسته‌ای نامیده شد جاسوس بود، ولی برای اینکه ریا نشود، قهرمان خوانده شد. اعدام در ۱۳ مرداد ۱۳۹۵.

20160101152700cb-1

عبدالحمید محتشم: فرمانده انصار حزب‌الله و سردبیر نشریه « یا لثارات الحسین». این نشریه ۲۲ سال است هر هفته رایگان منتشر می‌شود و هنوز هم پردرآمد است. متولد ۱۳۳۷، بنیان‌گذار انصار حزب‌الله همراه با ده‌نمکی، الله کرم، اشک تلخ، حمید استاد، سلطان‌پور. نام مستعار: عبداللهی. وی پس از پایان جنگ، چون هنوز قصد حمله داشت، با ۱۸ نفر از دوستانش انصار حزب‌الله را برای حمله به خواهر و مادر مردم تشکیل داد. اقدامات مهم: حمله به زنان، مردان، کتاب‌فروشی‌ها، خوابگاه‌ها، ماشین‌ها، دیوار سفارتخانه‌ها. وی رهبر یک تشکیلات مذهبی و تبلیغی است که برای تبلیغ اعتقاداتش از دسته بیل، گاز اشک‌آور، پنجه‌بوکس، قمه، روزنامه و موتورسیکلت استفاده می‌کند. جملات قصار: « در جریان ۱۸ تیر یکی از اعضای انصار با یک گروه دانشجو مواجه شد، از یک فروشگاه در همان‌جا یک کپسول ضد حریق به قیمت ۲۰۰۰ تومان خرید و دانشجوها را فراری داد.»، « ما با سعید عسگر رابطه نداشتیم، او با ما رابطه داشت.»، « کسی به عبدالله نوری و مهاجرانی حمله نکرد، خودش حمله شد.» روش‌های برخورد: روشنگری با گاز خردل. ادبیات رایج: « دیوث»، « سلیطه.». نشریه « یا لثارات الحسین» در ۱۲ صفحه از سال ۱۳۷۳ منتشر می‌شود و در صفحه شهید نگاری این نشریه تاکنون وصیت‌نامه ۳۰۰ هزار شهید از ۲۲۰ هزار شهید جنگ به چاپ رسیده است. دیدگاه مذهبی « یا لثارات الحسین»: « اگر فاطمه زهرا نبود، خداوند هیچ‌چیزی را خلق نمی‌کرد.» نمونه ادبیات نشریه یا لثارات: « سگ گردانی، تقلید ابلهانه از غربی»، « تا خرخره در لجنزار انحرافات اخلاقی فرورفته‌اند.»، « عفریته‌هایی که با بزک غلیظ مشغول غارت ایمان جوانان‌اند.»، « کار تئاتر از رقص و لوندی گذشته» شهاب حسینی از محتشم خواست به‌جای نوشتن در روزنامه به داعش بپیوندد.

21728_orig
منبع: دفاع پرس

سردار حسن فیروزآبادی: رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. سردار پهناور اسلام و مصداق بارز جذب حداکثری و دفع حداقلی در سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی. معروف به گروهبان گارسیا. وی با وجود عظمت بیش‌ازحدش از یک پدر و یک مادر در فیروزآباد میبد به دنیا آمد. پس از جنگ ایران و عراق، وی که هیچ سابقه نظامی در هیچ‌یک از ده‌ها سازمان نظامی ایران نداشت، در عرض نیم ساعت از آیت‌الله خامنه‌ای درجه سرلشگری گرفت و تا ۲۸ سال به این فکر می‌کرد که این درجه چگونه به او داده شده است.

82887_390
منبع: شفقنا

فتح‌الله گولن: مسلمان ترک ۷۵ ساله ساکن پنسیلوانیای آمریکا. واعظ، معلم اخلاق و استاد الهیات. به‌عبارت‌دیگر او همه معایب مفروض را با هم دارد. دوست سابق رجب طیب اردوغان. اردوغان او را متهم به کودتای اخیر علیه دولت ترکیه کرده، او هم متقابلاً اردوغان را متهم کرده که می‌خواسته علیه خودش کودتا کند. رهبر جنبش گولن، این جنبش ۱۳۰۰ مدرسه در سراسر جهان دارد و به کودکان تسامح و تساهل و دموکراسی را از طریق آموزش قرآن و دروس دینی می‌آموزد. همه دروس در مدارس گولن به زبان انگلیسی است، درست برخلاف اردوغان که جز زبان ترکی هیچ زبان دیگری نمی‌داند. گولن با حجاب اجباری مخالف است و معتقد است، زنان همین‌که به‌زور حجاب داشته باشند، کافی است. تفاوت‌های گولن و اردوغان: گولن طرفدار بازگشت ترکیه به اسلام است، اما اردوغان هم طرفدار بازگشت ترکیه به اسلام است. گولن با هر نوع خشونتی جز کودتا مخالف است. اسلام‌گراهای تندرو گولن را طرفدار اسلام میانه‌روی آمریکایی می‌دانند، ولی بعضی از طرفداران سابقش می‌گویند او خود را فرستاده خدا می‌داند. خداوند چنین چیزی را تابه‌حال تائید نکرده است. گولن طرفدار گفتگو با ادیان است، مثلاً درباره شیعیان ایران می‌گوید: « اگر هفت عالم یکجا جمع شوند، هرگز به ایران نخواهم رفت. در آخرت اگر راه بهشت از ایران بگذرد، من می‌پرسم آیا راه دیگری از کنار آن هست؟ این‌قدر از این ریاکاران بیزارم! ممکن است این نفرت زیاده‌روی به نظر بیاید! البته در مسائل مختلف باید تعادل داشت، اما این طبیعت من است. من از دیرباز به این رافضی‌ها به چشم افرادی ریاکار، منحرف، تفرقه‌انداز در دنیای اسلام و آلت دست یهودیان نگاه می‌کنم. کسی نمی‌تواند آن‌ها را برای من توجیه کند.»

IMG18471438

علی مطهری: وی فرزند شهید آیت‌الله مطهری( تخت طاووس سابق) است. پدرش رئیس شورای انقلاب، خودش سه دوره نماینده مجلس، شوهر خواهرش علی لاریجانی و بشدت طرفدار حجاب زنان است. نظرات علی مطهری در مجلس ششم درباره مسائل سیاسی کشور و رهبری و احمدی‌نژاد بشدت تغییر کرد و به همین دلیل در سفرش به شیراز از سوی حزب‌الله آن شهر بشدت کتک خورد و نگاه واقع‌گرایانه‌تری به حکومت پیدا کرد. علی مطهری تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک آغاز کرد و آن را در رشته الهیات ادامه داد و آخرسر دکترای فلسفه گرفت، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحصیلاتش ادامه می‌یافت ممکن بود پزشک زنان و زایمان شود. وزارت اطلاعات یک‌بار در دفترش شنود گذاشت، ولی بعد از مدتی متوجه شد که او در مجلس حرف‌های تندتری نسبت به زمانی که در خانه و دفترش حضور دارد، می‌زند. علی مطهری در مجلس اعلام کرد که نام قبلی مهدی کوچک زاده در مدرسه «کوچکف» بوده است، مهدی کوچک زاده هم تلاش کرد با مشت زدن نظر او را رد کند، که مشت وی به مطهری اصابت نکرد و نظر او تغییری نیافت.

نام‌نامه | ۲

 

نام‌نامه | ۵

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. از نجابت مردم خطه کویر است که این سردار اهل فیروزاباد میبد در عین ولایتمداری از همگنانش نجیب تر است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »