حمله انتحاری به یک عروسی در بخش های کردنشین ترکیه

تعداد کشته شدگان حمله انتحاری به یک عروسی در ترکیه به ۵۰ نفر رسید

زیتون– در پی انفجار بمبی نزدیک یک مراسم عروسی در شهر «غازی‌عینتاب»، نزدیک مرز ترکیه با سوریه، ۵۰ نفر کشته و ۹۴ نفر مجروح شده‌اند.
رییس‌جمهوری ترکیه امروز گفت که، شواهد نشان می‌دهد این «حمله» احتمالا به‌دست گروه داعش (حکومت اسلامی) انجام شده‌است.
محمد اردوغان، از اعضای حزب «عدالت و توسعه» و یکی از نمایندگان این شهر در پارلمان ترکیه، نیز گفته است «به احتمال زیاد» انفجار انتحاری بوده‌است. 62311A9A-D0AC-4E72-8E17-F54727B9108C_w610_r0_s
خبرگزاری دوغان ترکیه به نقل از شمیل طیار، یکی دیگر نمایندگان این شهر در پارلمان از حزب حاکم «عدالت و توسعه»، گفته بود «گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد داعش (حکومت اسلامی) پشت این انفجار قرار دارد.»
ساعاتی پس از وقوع انفجار آمار اولیه اعلام‌شده در مورد کشته‌شدگان افزایش پیدا کرده‌است. به گفته فرماندار غازی‌عینتاب این واقعه دقایقی پیش از ۱۱ شب ۳۰ مرداد ماه رخ داده‌است.
علی یرلی‌قایا، فرماندار، پیش از این، انفجار را یک «حمله تروریستی» توصیف کرده بود. او در بیانیه‌ دیگری گفته است «ما آن خیانت‌کارانی که این حمله را انجام دادند، محکوم می‌کنیم.»
شهر غازی‌عینتاب در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد؛ در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر حلب، جایی‌که در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در جریان است.
رادیو فردا از قول محمود طغرل، نماینده حزب اپوزیسیون «دمکراتیک خلق‌ها» نوشت که حمله در «مراسم کردها» رخ داده‌است.
مرزهای جنوبی ترکیه در جوار سوریه، و نیز مناطق شرقی این کشور، طی ماه‌های گذشته شاهد خشونت‌ها، بمب‌گذاری‌ها و درگیری‌های مرگباری بوده است که هم حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کا‌کا) و هم «حکومت اسلامی» در آن‌ها دست داشته‌اند.
برخی منابع محلی به «زیتون» گفته اند برخی از ترک تباران ساکن این منطقه کرد نشین، از ورود اهدا کنندگان خون برای مجروحان این حادثه، به بیمارستان ها جلوگیری می کنند.
تنها دو روز پیش از این، انفجارهایی در مناطق کُردنشین، دست‌کم هفت کشته و بیش از ۲۲۰ زخمی برجای گذاشت. بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، حزب کارگران کردستان ترکیه، «پ‌کا‌کا»، را مسئول آن انفجارها معرفی کرده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حمله انتحاری به یک عروسی در بخش های کردنشین ترکیه

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »