شورای همکای خلیج فارس ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد

انتقاد مجدد ایت الله خامنه ای از مدیریت سیاسی حج و رفتار حاکمیت عربستان

زیتون- آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه سال گذشته منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام بار دیگر از مسوولان و دولت‌مردان عربستان سعودی انتقاد کرد.
رهبر جمهوری اسلامی دولت‌ها و فعالان سیاسی کشورهای جهان اسلام را به «سکوت محض» در قبال حادثه منا و مسئولیت حکومت عربستان سعودی درباره آن متهم کرد و گفت: «سکوت محض در قبال کوتاهی یک حکومت در ادای وظایفش و جان باختن ۷ هزار انسان مظلوم و بی گناه، هویت دروغین مدعیان جهانی حقوق بشر را آشکار کرد.» download
آیت‌الله خامنه‌ای «تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب» را از جمله «کارهای واجب و ضروری کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر» خواند و از مسئولان دولت ایران خواست تا به طور جدی برای تشکیل این هیئت حقیقت یاب، پیگیری‌ کند.
به گفته رهبر جمهوری اسلامی «آل سعود اگر به ادعای بی‌تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهان‌ها را با پول نبندد و بگذارد هیأت حقیقت یاب، مسئله را از نزدیک دنبال کند.»
آیت‌الله خامنه‌ای «خودداری حکام سعودی از یک عذرخواهی زبانی» را «اوج وقاحت و بی شرمی» آنان توصیف کرد و گفت: «حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این همه بی تدبیری و بی‌کفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی، جرم محسوب می‌شود.»
رهبر جمهوری اسلامی ایران، «کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواند.»
استفاده از لفظ «شجره ملعونه» که در پیام دو روز قبل آیت‌الله خامنه ای برای توصیف حاکمان عربستان سعودی استفاده شده بود واکنش مفتی اعظم عربستان سعودی را برانگیخت؛ او در حساب کاربری توئیترش نوشته بود «مقامات ایرانی، مسلمان نیستند.»
شورای همکاری خلیج فارس امروز با صدور بیانیه‌ای ایران را به تلاش برای سیاسی کردن مراسم حج متهم کرد. در این بیانیه سخنان اخیر آیت الله خامنه ای در قاتل خواندن حکام عربستان «نامناسب و زننده» توصیف شده است.
رییس‌جمهوری ایران، هم امروز در مورد مسائل پیش آمده در مورد حج امسال و روابط ایران- عربستان، روابط بین دو کشور را فراتر از مسایل حج دانست.
حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با تاکید بر اینکه جان باختن مردان و زنان مسلمان در سرزمین منا حادثه ای غمناک و دردناک برای همه انسانها بود، گفت که دولت عربستان در قبال بی‌کفایتی خود تحت فشار سیاسی و حقوقی دولت ایران قرار گرفت و به دنبال بهانه‌ای بود تا خود را از آن رها کند و متأسفانه تعدادی نادان و احساساتی این بهانه را در اختیار دولت عربستان قرار دادند تا با فرار رو به جلو و نمایش قطع رابطه سیاسی، خودش را از فشارهای سیاسی و حقوقی دولت ایران برهاند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شورای همکای خلیج فارس ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »