لاریجانی: رمز موفقیت گفتگوهای حقوق بشری دور بودن از تعصب و پیش‌داوری است

زیتون- محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه، در حاشیه سومین دور از گفت‌‌وگوهای حقوق‌بشری با ایتالیا گفت که ایران «همواره تاکید کرده که اهل تعامل و گفت‌وگوست»، اما «خواهان گفت‌وگو از موضع برابر و بر سر موضوعات مهم، جدی و تاثیرگذار» است.16873_239
دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه‌قضاییه با اشاره به این‌‌که «رمز موفقیت» گفت‌وگوهای حقوق‌بشری و قضایی میان ایران و ایتالیا «به دور از بودن آنها از تعصب و پیش‌داوری» است، گفت این تجربه می‌تواند «به مدلی برای تعامل با سایر کشورها تبدیل شود که به جای محکوم کردن یکدیگر با هم گفت‌وگو کرده و مباحث مورد نظر و حتی اختلاف با هم را بررسی کنیم.»
پیشتر محمدجواد لاریجانی، خبرداده بود که مذاکرات مقدماتی حقوق بشری ایران باکشورهای اروپایی فراهم شده است. مذاکرات مقدماتی حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، انجام شده بود.
یکی از مهمترین اختلافات مساله اجرای حکم اعدام در ایران است. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران بارها تاکید کرده بود که «حکم قصاص نورانی است» و از اروپا خواسته بود اجرای حکم اعدام در ایران را در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدانند.
محمدجواد لاریجانی در دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا نیز تاکید کرد «مبارزه جدی با مواد مخدرو تروریسم» به عزم جدی جهانی نیاز دارد و ایران در سی و هفت سال گذشته «با جدیت و به صورت قاطع و شفاف هم با مواد مخدر و هم با تروریسم مبارزه کرده و به خوبی نشان داده است که در هر دو حوزه موفق بوده است.»
او راه اصلی مبارزه با تروریسم را عزمی جهانی توام با صداقت کشورهای غربی خصوصا آمریکا دانست و گفت: «آمریکایی ها تروریست ها را به خوب و بد تقسیم می کنند و ما این روش را قبول نداریم و معتقدیم مادامی که با همه اشکال تروریسم مبارزه نشود نمی توان به موفقیت دست یافت.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. درسته. در سیاست ورزی جناحی، معیار درست وغلط باند و جناح قدرت است نه حقیقت و منافع ملی. هرکاری که باند ما بکنه خوبه. همان رااگه باند رقیب ما بکنه بده. محصول این روش، جمهوری اسلامی ایران امروز است!

  2. اگر این مذاکرات از سوی دولت انجام میشد ، حسین شریعتمداری یقه پاره میکرد که دارند سر احکام و ارزشهای اسلام معامله میکنند و خون شهدا پامال شد و قلب مطهر امام زمان به درد امد و خون به دل نایب برحق ایشان میکنند و و و و !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »