رد ادعای عربستان از سوی ایران

زیتون– نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای، ضمن تکذیب ادعای عربستان سعودی درباره ارسال سلاح به یمن، چنین سخنانی را «ادعاهای بی‌اساس» توصیف کرد و نوشت که ایران درباره مساله یمن «اعتقادی به راه‌کار نظامی» ندارد.

نمایندگی ایران در بیانیه خود عربستان را عامل «جنگ گسترده، نابرابر و بی‌منطق» معرفی کرد که در یک سال و نیم گذشته «جنایات بی‌شماری» علیه غیرنظامیان در یمن مرتکب شده.

روز گذشته روزنامه الریاض خبر از نامه عربستان سعودی به شورای امنیت سازمان ملل داد. در این نامه عربستان سعودی با اشاره به شلیک موشک از سوی نیروهای حوثی به عربستان، ایران را متهم به «قاچاق سلاح برای گروه‌های شبه نظامی در یمن» و نقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت متهم کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اما نوشت که این «ادعاهای بی‌اساس» عربستان از سوی «هیچ مرجع بی‌طرفی» تایید نشده. براساس این بیانیه ایران درباره مساله یمن «خواستار پایان منازعه و اختلافات از طریق گفت‌وگو و رجوع به ساز و کارهای قانونی و مسالمت جویانه است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »