اجماع برای حل مساله حصر به نفع کشور است

زیتون- حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت برای رفع مساله حصر نیاز است میان مسئولان «اجماع» رخ دهد و روحانی هم تمایل دارد که این مساله به گونه‌ای حل شود که «به نفع نظام باشد».

موسوی تبریزی به ایلنا گفت روحانی و «هر فردی که قولی» می‌دهد، اگر «احساس تعهد داشته باشد، دلش می‌خواهد به این وعده عمل کند.» گرچه به گفته موسوی «این مطالبات باید در چارچوب قوانین عادی و اساسی» باشد.

دادستان کل کشور در سال‌های نخست تاسیس جمهوری اسلامی، با اشاره به این‌که «موسوی و کروبی دلسوز نظام هستد»، گفت این دو «هر کجا احساس کنند مخالفان در پی سواستفاده هستند، جلوی بروز مشکلات بعدی را می‌گیرند». به گفته او موسوی و کروبی طبق قانون اساسی «حق فعالیت»‌دارند و می‌توانند «ایده‌های خود را در کشور مطرح کنند.»

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۸۹ و پس از دعوت به راهپیمایی در حمایت از اعتراض‌های مردم تونس و مصر، در حصر قرار گرفتند. در سال‌های اخیر اصول‌گرایان گفته‌اند که حصر با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده.

موسوی تبریزی با اشاره به اختیارات روحانی، گفت: «ما نهادی به نام شورای عالی امنیت ملی داریم که اختیارات آن دست روحانی نیست. مجلس هم اختیاراتی دارد که خارج از حوزه اختیارات رئیس‌جمهور است. شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها هم با روحانی نیست.»

دبیر مجمع محققین و مدرسین در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه فعالیت در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان، گفت که این نیروها «قطعا برای مشاوره و جمع‌بندی‌ها جلسه و دیدارهایی با آقای خاتمی، هاشمی و روحانی» خواد داشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »