دبیر کل حزب دمکرات خبر داد

آغاز جنگ مسلحانه بین ایران و حزب دموکرات کردستان ایران

زیتون- مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران خبر از جنگ مسلحانه بین پیشمرگه‌‌های این حزب در کردستان ایران با نیروهای دولتی داد. او پیشتر اعلام کرده بود که حزب او «مرحله نوینی» از مبارزه را در کردستان آغاز کرده است. hdklogo
هجری در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی گفته که منظور از مرحله نوین مبارزه، دادن آگاهی «سیاسی و امید به مردم و تشویق آنها به مبارزه برای حقوق ملی آنان است.»
مناطق شمال و شمال غربی ایران در یک سال اخیر شاهد درگیری میان نیرو‌های سپاه و ارتش با گروه‌های مسلحی بوده که مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند با «حمایت» و «تحریک» عربستان قصد «خرابکاری» داشته‌اند. برخی از مقام‌های ایران به طور تلویحی تایید کرده‌اند که در واکنش به حضور عربستان سعودی در اقلیم کردستان عراق و حمایت از گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی٬ حملات به مناطقی در این اقلیم صورت گرفته است.
نخستین حملات توپخانه‌ای سپاه به این مناطق، بر اساس اعلام منابع کرد ششم تیرماه سال ۱۳۹۵ صورت گرفت که منجر به زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نفر شد. دومین دور از این حملات نیز روز ۲۱ مردادماه رخ داد که منجر به زخمی شدن دو نفر شد. علاوه بر این حملات توپخانه‌ای٬ درگیری‌های نظامی نیز میان نیرو‌های سپاه و پیشمرگه‌های حزب کردستان ایران طی این مدت رخ داده که منجر به کشته شدن تعداد قابل توجهی از نیرو‌های دو طرف شده است.
در تیرماه امسال محمدحسن رجبی، فرمانده سپاه کردستان، از مرگ ۱۱ نفر از نیروهای مسلح کرد در درگیری با سپاه پاسداران در منطقه کوسالان شهرستان سروآباد استان کردستان خبر داده بود.
حزب دموکرات کردستان ایران هم در همان زمان اعلام کرد که در درگیری‌های یادشده٬ ‌ده‌ها نفر از نیروهای سپاه کشته شده‌اند.
مصطفی هجری ، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران تاکید کرد که حزب او قصد آغاز دور جدید مبارزه مسلحانه در کردستان نداشته ولی چون نیروهای دولتی از رفت و آمد مسلحانه پیشمرگه‌‌‌هایش جلوگیری می‌کنند، درگیری نظامی به آنها تحمیل شده است.
بعضی از سازمان‌های سیاسی و شماری از فعالان مدنی در کردستان ایران از تاکتیک جدید این حزب انتقاد کرده‌اند و آن را بهانه‌ای برای امنیتی کردن بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی کردستان و جلوگیری از هرنوع فعالیت مدنی می‌دانند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. متاسفم برای پیشمرگه هایی که شده اند بازیچه دست اجنوی ها، تفنگت را زمین بگذار و طرح تازه درانداز

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دبیر کل حزب دمکرات خبر داد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »