هما هودفر: در دوران بازداشت شکنجه روحی شدم

زیتون- هما هودفر، شهروند ایرانی-کانادایی که به تازگی از زندان آزاد شد، گفت در دوران بازداشت در ایران «شکنجه روحی» شده است. 160608213428_homa_hodfer_640x360_bbc_nocredit
هودفر که برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرده بود، خرداد ماه سال جاری بازداشت شد. عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، گفته بود که اتهام‌های او «ورود در حوزه‌های فمینیسم و جرایم امنیتی» است. این استاد دانشگاه از جمله فعالان کمپین لغو سنگسار در ایران و مشغول تحقیقی پیرامون «نقش زنان ایران در انتخابات مجلس» بود.
هما هودفر پنجم مهرماه، به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه «به دلایل انسان‌دوستانه» از زندان آزاد شد؛ هرچند معاون اول قوه قضاییه خبر از وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی او داد. او پس از آزادی به کانادا بازگشت و حالا می‌گوید در زندان اوین با نواخته شدن موسیقی غمگین مورد شکنجه روحی قرار می‌گرفته است.
به گزارش فارس، هودفر در کانادا با خبرنگار شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز مصاحبه کرده و گفت در طی ۱۱۲ روز بازداشت در زندان اوین، ده‌ها بار از وی بازجویی و شکنجه روانی شده است.
هودفر گفت خود را برای سپری کردن حداقل چند سال و حداکثر ۱۵ سال مورد اشاره بازجویان در زندان آماده کرده بود. او اضافه کرد بازجوها سعی می‌کرده‌اند وی را بگریانند و یکی از راه‌های مورد استفاده در مسیر این شکنجه‌های روحی، نواختن همان موسیقی‌هایی بوده که در مراسم دفن همسر خانم هودفر نواخته شده بوده است.
هودفر پس از پرداختن به این شکنجه روانی، در خصوص علت «واقعی» بازداشت خود نیز گفته که قربانی درگیری‌های سیاسی نهادهای داخلی ایران با دولت حسن روحانی شده است؛ هودفر در خصوص ساز و کار فشار بر دولت ایران از طریق بازداشت خود نظری نداده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »