40 تشکل دانشجویی خواستار آزادی یاشار سلطانی و تحقیق از شهرداری شدند

جلسه خصوصی وزیر کشور و شهردار تهران در مورد واگذاری املاک

زیتون- عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، خبر از «جلسه خصوصی» خود با محمدباقر قالیباف درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران داد. 662982_594
به گفته وزیر کشور، شهردار تهران «تعهد» کرد تا مستندات و مدارکی که به سازمان بازرسی و قوه قضائیه ارجاع داده را به وزارت کشور نیز ارائه دهد.
رحمانی فضلی به ایلنا گفت: «با ارائه این مستندات از سوی شهرداری وزارت کشور موظف است، بررسی‌های لازم را که دولت به این وزارت‌خانه محول کرده، انجام دهد». او همچنین وعده داد که پس از بررسی مستندات و مدارک، گزارشی را در این رابطه به دولت خواهد داد.
از سوی دیگر ۴۰ تشکل دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف، در بیانیه‌ای خواستار آزادی «بی‌قید و شرط» یاشار سلطانی شدند. یاشار سلطانی، مدیر مسئول وب‌سایت معماری نیوز در پی افشای پرونده‌های واگذاری املاک شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی، بازداشت شد.
چهل تشکل دانشجویی در بیانیه خود نوشتند که سلطانی تنها در جهت «آگاهی‌بخشی به مردم» اقدام کرده و «هیچ‌گونه عنوان مجرمانه را نمی‌توان بر او وارد دانست». آن‌ها همچنین خواستار برخورد با «پایمال‌کنندگان بیت‌المال» در موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران شدند.
به گفته نویسندگان این بیانیه، در ماجرای واگذاری املاک شهرداری تهران که وب‌سایت معماری نیوز آن را افشا کرده، این مسئولان هستند که «در موضع اتهام ایستاده‌اند و باید هر لحظه برائت خود را با شفاف‌سازی امور اعلام بدارند.» در این بیانیه همچنین بر «وظیفه‌قانونی و اخلاقی» تشکل‌های دانشجویی برای مقابله با «هرگونه پایمال شدن حقوق شهروندان» تاکید شده است.
برای یاشار سلطانی پس از بازداشت وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تعیین شد، اما با وجود تامین وثیقه، قرار او به بازداشت تغییر کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

40 تشکل دانشجویی خواستار آزادی یاشار سلطانی و تحقیق از شهرداری شدند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »