کمک به متجاوز!

فرید صلواتی

روزی پسرکی مورد تعرض قرار گرفت و فریاد کمک خواهی سر می داد .
مرد تجاوز کار با تعجب به پسرک گفت : آنقدر فریاد کمک کمک سر نده ، اگر هم کسی بیاید، به من کمک می کند نه به تو.
در دنیای مجازی خواندم، یکی از قاریان برجسته محکوم به تعرض به نوزده نفر از شاگردانش شده است تا اینجای داستان در دنیای حال ما اینگونه خبرها آنچنان تعجب انگیز نیست، فاجعه از آنجایی آغاز می شود که ایشان فرموده اند، اگر مرا محکوم کنند صد نفر دیگر را هم که به کمک ایشان رفته اند پایین خواهند کشید .
در جامعه ما انحطاط اخلاقی بیداد می کند. تعجب از این است، آن دسته از علمایی که به خاطر برگزاری فوتبال ایران و کره آنقدر فریاد وا اسلاما سر می دادند، چرا به خاطر بی حرمتی به ساحت قرآن ناگهان سکوت اختیار کرده اند؟ و یا چرا جناب آقای الله کرم با اعوان وانصارشان دراین مواقع پیدایشان نیست و گریبان چاک نمی دهند و عرض اندام کنند ؟
آیا آنها که خود را مدافعین حرم می دانند، حال که به حریم کلام خدا بی احترامی شده است و بسیاری را نگران کرده آیا برخود واجب نمی دانند که از حریم کلام خدا دفاع کنند؟
آن روزی که دکتر فلانی، معاون وقت دانشجویی و از اعضای اصلی کمیته انضباطی دانشگاه زنجان، به یکی از دختران دانشجو تعرض کرد و جوابگوی اعمالش نبود، باید شاهد اینگونه رفتارها در جامعه باشیم. جالب است که در این فاجعه آن دانشجویانی که این وقاحت را بر ملا می کند دستگیر می شود، و او را به خاطر اینکه با آبروی دکتر فلانی بازی کرده است و این استاد به اصطلاح محترم را رسوا کرده اند، به زندان می اندازند.
هیچگاه این ملت، فیلم آن روحانی نمای تویسرکانی را فراموش نخواهند کرد که چه فجایعی را برای حریم روحانیت به راه انداخت. کاش روحانیونی که آنقدر برایشان برگزاری کنسرت و تار موی دخترکان و ساپورت پوشیدن زنان مهم است، اقلا از حریم خودشان دفاع می کردند و از این به اصطلاح روحانی خاطی جواب می خواستند .
دیپلمات وقت فرهنگی برزیل به خاطر اعمال وقیحش به چه کسی جوابگو بود؟
دردناک است جامعه ای که خود را پیرو و شیعه مولا علی (ع) می داند آن کسی که موقعی که طلحه و زبیر به سراغش آمدند وقتی متوجه شد کار شخصی دارند، شمع بیت المال را خاموش کرد. وقتی خبرنگاری چون یاشار سلطانی خبری را چون املاک و زمین های نجومی بر ملا می کند، اوست که دستگیر می شود نه خاطیان.  و آنوقت یکی از اعضای شورای شهر تهران به خاطر دفاع از دستگیری یاشار سلطانی از خواهر طرف مقابل مایه می گذارد که به دست داعشیان می افتاد خوب بود؟  و یا جناب مهندس چمران برادر شهید مصطفی چمران نگران دستگیری یاشار نیستند بلکه ایشان نگران آنهایی که نامشان در لیست هست، هستند و تاکید دارند که با آبروی مردم بازی کردن درست نیست. کاش جناب چمران نگران آبروی همه افراد این جامعه بودند نه فقط یک قشر خاص و با افکار خاص.
گویا کم کم این فرهنگ در جامعه ما اینگونه در حال اپیدمی شدن است که هر کس فریاد زد کمک کمک، به مخالف کمک می شود نه به کسی که درخواست کمک کرده است .
ما اصفهانی ها هنوز که هنوز است بعد از دو سال منتظریم امثال آقای الله کرم به خاطر اسید پاشی و بی حرمتی که به ساحت انسانیت در این شهر شده است از حریم ما دفاع کنند. زیرا ما ایرانی ها وما اصفهانی ها پیرو همان ائمه ایی هستیم که در این زمانه بسیاری از حریم حرمشان دفاع می کنند.

 

منبع: فیس بوک فرید صلواتی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »