یونسکو: قدس متعلق به مسلمانان است

زیتون- یونسکو، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، امروز (چهارشنبه) قطع‌نامه‌ «تعلق قدس شریف به اسلام و مسلمانان» را مورد تایید نهایی قرار داد.
این قطعنامه دو هفته پس از صدور قطعنامه مشابه دیگری در نشست یونسکو که آن نیز به مفهوم «عدم تعلق تاریخی این اماکن به یهودیان یا مسیحیان» تلقی شد، تایید گردید. hqdefault
ده کشور در کمیته میراث جهانی یونسکو به دومین قطعنامه رای موافق دادند؛ دو کشور با آن مخالفت کردند؛ هشت کشور رای ممتنع دادند و دو کشور نیز غایب بودند. پیش‌نویس دومین قطعنامه از سوی سفیران فلسطین و اردن ارائه شده بود.
به گزارش بی بی سی، نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در مقر آن در پاریس با «جنجال شدید» همراه بود زیرا نمایندگان فلسطین و اردن می‌خواستند، تصویب قطعنامه با «اجماع» و بدون رای‌گیری اعلام شود.
کارمل شاما – کهن سفیر اسرائیل در یونسکو صدور این قطعنامه و نیز قطعنامه دو هفته پیش را نادیده گرفتن «ظالمانه» حقایق تاریخی و غافل شدن از حضور چند هزار ساله یهودیان در این سرزمین دانست.
سفیر اسرائیل در یونسکو و یک ان جی اوی حامی اسرائیل در دیدار با ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو، طوماری را با امضای نزدیک به یکصد هزار یهودی به او دادند که در آن تاکید شده بود که «معبد مقدس یهود» هزاران سال قبل در این اماکن وجود داشته است. همچنین به گزارش رادیو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چهارشنبه در اورشلیم گفت، «تئاتر مبتذل یونسکو در انکار بدیهی‌ترین حقایق تاریخی کماکان ادامه دارد».
نتانیاهو دو هفته پیش نیز گفته بود کشیدن خط بطلان بر وجود تاریخی بیت‌المقدس یهود در این مکان مقدس مانند آن است که تعلق دیوار چین به چینی‌ها یا ارتباط اهرام ثلاثه به مصر را انکار کنیم.
این قطعنامه همچنین، ساکنان یهودی‌نشین‌ها را بدلیل تعرض به مقدسات فلسطینی محکوم کرده است.
رسانه‌های اسرائیل در روزهای گذشته خبر داده بودند که شماری از کشورها مانند ایتالیا و مکزیک از اینکه به قطعنامه پیشین رای موافق داده بودند، «پشیمان» شده‌اند.
تصویب دو قطعنامه پی در پی در یونسکو در مورد «تعلق تاریخی حرم قدس شریف» به اسلام و مسلمانان، پیروزی سیاسی مهمی برای فلسطین که عضو یونسکو است، محسوب می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »