بررسی ابعاد پرونده سعید طوسی در جامعه روحانیت مبارز

زیتون- سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خبر از بررسی پرونده قاری قرآن متهم به سواستفاده جنسی از نوجوانان در جلسه این تشکل داد.
غلام‌رضا مصباحی‌مقدم گفت در جلسه جامعه روحانیت مبارز گزارشی از این پرونده و «موضوع و پیامدهای آن» بررسی شده است.
محمد گندم‌نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی، از قاریان قرآن، به سواستفاده جنسی از نوجوانان متهم است. شکایت از او چندین سال پیش ثبت شد، اما گفته می‌شود با دخالت علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه و عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برای طوسی قرار منع تعقیب صادر شد.download-1
صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، سوم آبان بدون نام بردن از این پرونده، گفت: «همکاری با رسانه‌های معاند، معاونت در جرم و قابل پیگرد است.» یک روز پیش از آن، غلام‌حسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده بود برای سعید طوسی درباره اتهام «اعمال منافی عفت» قرار منع تعقیب صادر شده، اما حکم منع تعقیب برای اتهام «تشویق به فساد» نقض شد.
سعید طوسی هفته گذشته ضمن رد اتهام‌ها علیه خود، گفته بود مخالفان جمهوری اسلامی او را «واسطه هتاکی» به رهبر ایران قرار داده‌اند.
روزنامه جمهوری اسلامی، نیز در سرمقاله امروز خود خواهان رسیدگی قضایی به پرونده سعید طوسی، قاری قرآنی شده که به «تشویق نوجوانان به فساد» متهم است.
مسیح مهاجری در سرمقاله این رزنامه، که از رسانه‌های نزدیک به روحانیون پرنفوذ سنتی است، نوشت: «عدم تعیین تکلیف این موضوع در گذشته و حال، به این دلیل بوده که عده‌ای معتقد هستند مطرح شدن چنین موضوعی موجب تضعیف جامعه قرآنی است و تضعیف جامعه قرآنی نیز موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.» به نوشته مهاجری «این تفکر که در مواردی باید پنهان‌کاری شود تا نظام تضعیف نشود، یک توهم است» و رسیدگی قضایی به پرونده طوسی «موجب تقویب نظام» می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »