هفت کشته و ۹۶ مجروح ایرانی در انفجارهای سامرا

زیتون– سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، گفت در دو بمب‌گذاری انجام شده در شهر سامرا، هفت ایرانی کشته و ۹۷ نفر مجروح شدند. به گفته اوحدی در حال حاضر ۵۸ ایرانی نیز در بیمارستان‌های کاظمین و بغداد بستری هستند.

img_0531

اوحدی گفت: «طی هماهنگی با مجموعه ستادی و نماینده جمهوری اسلامی در بغداد تردد زائرین در سامرا به صورت کامل ممنوع اعلام شد».

رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبر ساعت ۲۱ شبکه اول تلویزیون، خبر داد که صبح امروز در شهر سامرا دو عملیات انتحاری رخ داد: «انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین در سامرا اتفاق افتاد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود».

اوحدی اضافه کرد بعد از این انفجارها «هلال احمر ایران و عوامل ستادی حج و زیارت به همراه سفارت ایران خود را به محل حادثه رساندند و با هماهنگی با اورژانس عراق، چهار فروند هلی کوپتر سریعا زائرین را به بیمارستان های کاظمین و بغداد منتقل کردند». او همچنین خبر از آن داد که کاروان‌های اعزام شده از سوی این سازمان «در زمان انفجار در حرم بودند که با توجه به هماهنگی با عوامل امنیتی این کاروان ها در حرم نگه داشته شدند و بعد از ظهر به بغداد انتقال یافتند».

پیش از این بهرام قاسمی، سخن‌گوی وزارت امورخارجه، گفته بود ایرانیان آسیب‌دیده یا کشته شده در این حادثه «از زائران کاروان‌های حج و زیارت متعلق به استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بودند».

سازمان حج و زیارت عصر امروز با صدور بیانیه‌ای اسامی مجروحان و کشته‌شدگان این حادثه را به این شرح اعلام کرده بود:
– زهرا اسماعیلی ، عباس حیدری ، بلقیس حداد زاده ، گلشن طالبی ، زیاده ربیعی، صفر محمودی، فاطمه ذاکری، شکوه مساعی از استان هرمزگان
– رجبعلی جعفرزاده، ابوالفضل قصابی، حسن قربانی، مهدی سلیمانی، پری گل ابراهیمی از استان اصفهان
– امید مسرور، علی اکبر زنده دل، حسن قاسمی از استان مرکزی
– مرتضی کاظمی از استان گلستان
– بهروز اسلامی از استان فارس
– حلیمه صابری از استان خوزستان
– پری نظری، سیف‌الله عزیزی، فاطمه رییسی، محمود ملکی، آتیه ملکی از استان کرمانشاه
– حمیدرضا حافظی از سیرجان استان کرمان

کشته‌شدگان:
– زینب دستیار و محمدرضا حافظی از سیرجان

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »