ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران زمان‌بر است

زیتون– سخن‌گوی وزارت امورخارجه با اعلام این‌که بحث ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران «بحث جدیدی» نیست، گفت بررسی این موضوع «زمان‌بر» است و «نمی‌توان زمانی را برای تحقق این موضوع پیش‌بینی کرد».

img_0540

بهرام قاسمی به ایسنا گفت بحث «موضوعات زیادی» در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا «برای بررسی» است و بحث ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیز از همین دست است.

سخن‌گوی وزارت امورخارجه اضافه کرد «به نتیجه رسیدن برخی مسایل» در خود اتحادیه اروپا «زمان‌بر»‌است . این مساله «در مورد نوع رابطه ما با اتحادیه اروپا در ارتباط با برخی از موضوعات نیز صدق می‌کند».

روز گذشته مجید تخت‌روان‌چی، معاون وزیر امورخارجه، به ایلنا گفته بود دفتر اتحادیه اروپا در تهران طی چند ماه آینده ایجاد خواهد شد. او اضافه کرده بود در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال حاضر دو دیپلمات در سفارت هلند دارد، اما «در فضای جدید وقتی کار وارد یک فضای همکاری بیشتری می‌شود طبیعتا شما نمی‌توانید کار را به یک سفیر اروپایی بسپارید» و به همین دلیل «یک تشکیلات جدیدی نیاز است». به گفته معاون محمدجواد ظریف، طرف اروپایی برای باز کردن دفتر در تهران «اظهار علاقه» کرد و پاسخ ایران این بود که «باید مراحل قانونی‌اش را در داخل کشور طی» شود و در حال حاضر «مراحل داخلی در حال طی شدن است».

بهرام قاسمی اما امروز با اشاره به این‌که «موضوع تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در تهران از گذشته مطرح بوده و گاهی فراموش شده و در مواقعی به صورتی جدی‌تر به آن پرداخته شده»، گفت: «در مقاطع مختلف به طور معمول سفارت‌خانه‌های عضو این اتحادیه در تهران در صورت لزوم مسایل این اتحادیه را دنبال کرده‌اند. گرچه خود این اتحادیه در برخی از نقاط دارای نمایندگی است».

به گفته سخن‌‌گوی وزارت امورخارجه تاسیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران «موضوعی است که به مانند مسائل دیگر می‌توان در ارتباط با آن رایزنی کرد» و «بررسی و تصمیم‌گیری در مورد برخی از مسائل با توجه به سود و زیانی که ممکن است به همراه داشته باشند زمان‌بر است» و به همین دلیل «قابل پیش‌بینی نیست که چه زمانی این امر محقق خواهد شد و نمی‌توان برای آن ظرف زمانی مشخص کرد».

پیش از این محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گفته بود دفتر اتحادیه در تهران «لانه فساد» است و «قوه قضاییه اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا در ایران دفتر تاسیس کند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »