اوباما: ایران به تعهداتش در مورد برجام عمل کرده

زیتون- باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته گفت که امیدوار است با آغاز دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و توجه او و جمهوری‌خواهان در کنگره به «واقعیت‌های» توافق اتمی، آن‌ها به «موثر بودن» توافق توجه کرده و به آن پایبند بمانند.
باراک اوباما گفت: «احتمال می‌دهم وقتی که رییس‌جمهوری منتخب کار خود را آغاز کند، و با دوستان جمهوری‌خواه خود در کنگره مشورت کند، چندان بر لغو توافق اتمی اصرار نخواهد کرد. imagesزیرا توضیح دلایل لغو توافقی که موثر است و جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را می‌‌گیرد، کار سختی خواهد بود. به ویژه که جایگزین آن، رها کردن ایران از تعهداتی که دارد و رهسپار کردنش به سوی دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای‌ست.»
رییس جمهوری آمریکا همچنین خواست تا دولت جدید این کشور به خاطر داشته باشد که این توافق فقط بین آمریکا و ایرانی ها نیست: «توافق بین ایران و گروه ۵ به علاوه یک – یعنی کشورهای دیگر از جمله برخی از نزدیک ترین متحدان ماست. اگر ما از برجام خارج شویم به معنای آن خواهد بود که باید کشورهای اروپایی، یا روسیه یا چین را که به توافق پایبند مانده اند تحریم کنیم.»
به گفته رییس جمهوری آمریکا «وقتی که مسوول آن نبوده‌اید می‌توانید آن را توافق بد بخوانید، اما وقتی که درباره توافق و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مسوولیت پیدا می‌کنید احتمال آن که به واقعیت‌ها نگاه کنید بیشتر خواهد شد».
دونالد ترامپ، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود، گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات، توافق اتمی را لغو می‌کند. مشاور سیاست خارجه او نیز پس از اعلام نتیجه انتخابات خبر داده بود که دولت جدید توافق هسته ای را مورد بازنگری قرار می دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »