پرستو فروهر به دادسرای انقلاب احضار شد

زیتون- در آستانه سالگرد قتل‌ روشنفکران و نویسندگان در ایران موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای، پرستو فروهر که برای برگزاری مراسم یادبود پدر و مادر خود به ایران سفر کرده، به دادسرای اوین احضار شد.
فرزند داریوش فروهر و پروانه اسکندری پیش از این نیز بارها با احضار و ضبط گذرنامه مواجه شده بود.
پرستو فروهر در وب‌سایت خود نوشت که چند هفته‌ پیش احضارنامه‌ای از شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس (اوین) برای او ارسال شده تا برای «اخذ توضیح در مورد اتهامات مندرج در پرونده» مراجعه کند.به نوشته او «چرایی و چیستی «اتهامات» پیرو روال غریب این دستگاه بر احضارشونده مخفی می‌ماند تا روز مراجعه، که حالا موکول به دوم آذرماه شده است.»43508c96-a0c5-49a1-8bae-b6f9aab94df4_mw1024_mh1024_s
فروهر پیش از سفر به ایران در وب‌سایت خود نوشت:‌ «امسال نیز به تهران خواهم رفت تا در سالروز قتل پدرومادرم، داریوش و پروانه فروهر، یادشان را در خانه و قتل‌گاه آنان گرامی دارم. در آستانه‌ی این سفر شما را به یادآوری، به تلاش برای روشنگری و دادخواهی این جنایت‌ها، و به گرامی‌داشت یاد قربانیان، پروانه فروهر، داریوش فروهر، محمد مختاری، محمدجعفر پوینده، مجید شریف، پیروز دوانی، حمید حاجی‌زاده و فرزند خردسالش کارون فرا می‌خوانم.»
پاییز سال ۷۷ وزارت اطلاعات دولت محمد خاتمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد برخی از «ماموران خودسر» این وزارت‌خانه برخی از روشنفکران و نویسندگان را به قتل رساندند. داریوش فروهر، پروانه اسکندری، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده از جمله این افراد بودند. بعدها اعلام شد این گروه طی نزدیک به یک دهه بیش از ۸۰ قتل انجام داده‌اند.
پرستو فروهر با اشاره به پیذرش مسئولیت قتل‌ها از سوی وزارت اطلاعات، نوشت: «این اعتراف هولناک، نه تنها به انزجار عمومی دامن زد، که در ابتدا موجی از امید نیز برانگیخت که با دادرسی عادلانه‌ی این قتل‌ها ابعاد خشونت سازمان‌یافته‌ی نهادهای حکومتی بر ضد دگراندیشان افشا، دستوردهندگان و مأموران اجرای این جنایت‌ها وادار به پاسخگویی، و نهادهای امنیتی ملزم به حقوق فردی و اجتماعی دگراندیشان خواهند شد. اما عملکرد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در پیگیری قتل‌ها، که نمایشی رسوا از جوسازی‌ها و خلافکاری‌های حقوقی بود، خط بطلان بر این امید کشید. این روند ناحق تا آنجا پیش رفت که به سرکوب آنان که برای روشنگری و دادخواهی تلاش می‌کردند، رسید. و پس از گذشت زمان کوتاهی حتی گرامی‌داشت قربانیان ممنوع شد.»
فرزند پروانه اسکندری و داریوش فروهر نوشت گرچه پیش از این «همواره با تهدیدها و دشواری‌های تحمیلی روبرو بوده»، اما در یک سال و نیم گذشته «تجاوزها ابعاد گسترده‌تری از محیط زندگی و کار او را هدف گرفته‌اند». او از مواردی چون «دو بار دستبرد و آسیب» به خانه‌ والدین خود اشاره کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. لابد هزینه اضافه کار سربازان امام زمان که پدر و مادرش را کارد آجین کردند را مطالبه میکنند !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »