قدردانی نرگس محمدی از نمایندگان مجلس دهم

زیتون- نرگس محمدی، زندانی سیاسی و نایب رییس کانون مدافعان حقوق‌بشر، از نمایندگان مجلس دهم به دلیل نامه‌نگاری با رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور درباره پرونده او تشکر کرد.1415264442
محمدی که در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذارند، ضمن تشکر از «احساس مسئولیت این نمایندگان» خواستار «بررسی و رسیدگی» به پرونده خود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد تا «از این طریق مورد قضاوت مردم» قرار گیرد.
چند تن از نمایندگان مجلس در هفته‌های اخیر دونامه خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نوشته و خواستار بررسی مجدد پرونده نرگس محمدی شده‌اند.
نامه نرگس محمدی به نمایندگان مجلس دهم در وب‌سایت کانون مداقعان حقوق‌بشر منتشر شده است. محمدی در این نامه نوشته است که بابت این اتفاق «خرسند»‌ است: «نه از باب نوشته شدن نامه اعتراضی علیه حکمی ظالمانه و غیر قانونی برای شهروندی به نام نرگس محمدی، بلکه از شنیده شدن صدای نمایندگان «ملت» از خانه «ملت» که مدتی است به گوش صاحبان خانه می‌رسد. خانه‌ای که محل پژواک صدای پرخروش مصدق و مدرس است».
محمدی در نامه خود با اشاره به حکمی که دادگاه برای او صادر کرده است، نوشت: «در صفحه هفت حکمی که به موجب آن در دو محکمه قضایی- بدوی و تجدیدنظر- به ۱۶ سال حبس محکوم شده‌ام، تصریح شده است که “متهم اصرار بر تحقق جامعه مدنی داشته و در مصاحبه‌اش می گوید: تحقق دموکراسی و حقوق بشر بدون جامعه مدنی فعال و پویا امکان پذیر نیست و در ملاقات با کاترین اشتون اصرار بر تداوم فعالیت‌های مدنی داشته است” و این امر را مصداق اقدام علیه امنیت ملی مفروض داشته‌اند».
نایب رییس کانون مدافعان حقوق‌بشر نوشت وجود این رای در کارنامه حکم‌های صادر شده از سوی قوه قضاییه «برای ابراز تاسف یا اعلام هراس و زنگ خطر نسبت به رویکرد نهادهای امنیتی- قضایی» کافی است. او از نمایندگان مجلس پرسید که واگذار کردن تفسیر «تهدید علیه امنیت ملی» و تشخیص «تبلیغ علیه نظام» و تعیین حقوق اساسی ملت از جمله «حق تشکیل انجمن‌ها و …» به «یک نهاد نظامی یا امنیتی و کشف آن در سلول‌های انفرادی و در دادگاه‌های غیر علنی و بدون هرگونه نظارتی و به دور از افکار عمومی، در جهت «حکومت قانون» است یا عکس آن»؟
نرگس محمدی که مشغول گذراندن دوره محکومیت ۶ ساله خود است،‌ اخیرا از سوی دادگاه به ۱۶ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »