زنان بسکتبالیست به کمیته انضباطی فراخوانده شدند

زیتون- کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بعد از جلسه رییس این فدراسیون با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، زنان بسکتبالیست را به کمیته انضباطی فرا خواند. دلیل این احضار شرکت در تورنمنت سه به سه ترکمنستان است.download
محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال ایران به ایسنا گفت: «وزیر ورزش درباره بررسی ورزش بسکتبال و موقعیت آن مطالبی را بیان کرد و در بخش بانوان نیز تاکید داشت که هر چه سریع‌تر فکری درباره بانوان بسکتبالیست شود. در رابطه با عدم شرکت بانوان در رقابت‌های رسمی دستوراتی داد که مقرر شد پیگیری مجدد شود.»
بسکتبالیست های ایرانی با هزینه شخصی راهی در این تورنمنت شرکت کرده بودند؛ اما در بازگشت با استقبال مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران مواجه نشدند. سوال این فدراسیون از ورزشکاران زن این بود که «از کجا مشخص می شود که طی مسابقات حجاب اسلامی را رعایت کرده باشید؟» دبیر این فدراسیون نیز ورزشکارانی را که در این مسابقات شرکت کرده بودند را تهدید به برخورد کرد.
فدراسیون جهانی بسکتبال ، به دلیل این که زنان ملی‌پوش ایران مجبورند در مسابقات با حجاب شرکت کنند، به آن‌ها اجازه حضور در رقابت‌های بین‌المللی را نمی‌دهد. با این حال فیبا در دو سال گذشته مهلتی دو ساله به کشورهای مسلمان داد تا با شرکت در مسابقات برای گرفتن مجوز قطعی حجاب تلاش خود را کنند. در طی این مهلت فدراسیون بسکتبال ایران حتی یک مسابقه هم نتوانست برای تیم ملی زنان برگزار کند.
فرانک طیاری مربی تیم بسکتبال ۳ نفره زنان ایران پس از این مسابقات گفت: «در تورنمنت بسکتبال ۳ نفره ترکمنستان تیم‌های قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه و ایران با حضور ناظر فیبا برگزار شد و مشکلی با حجاب بازیکنان ما نداشت. ما نیز تعجب کردیم و حتی صحبتی را نیز با ناظر فیبا داشته‌ایم و از مشکلات خود گفتیم.»
فاطمه کرم‌زاده، نایب رییس فدراسیون بسکتبال در بخش زنان اما حضور در تورنمنت ترکمنستان را غیر‌قانونی دانست و گفت که «از اعزام تیم سه به سه بی اطلاع بودم» و تیم بدون مجوز فدراسیون در تورنمنت ترکمنستان حضور داشته است: «یک باره متوجه شدیم تیم ۳ نفره بانوان رفته اند. کار غیر معقولی انجام داده‌اند و اجازه نداشتند اینطور اعزام شوند و من در حال پیگیری هستم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »