یک شهروند دوتابعیتی دیگر در ایران بازداشت شد

زیتون- خواهر کارن وفاداری، شهروند ایرانی – آمریکایی و مدیر گالری هنری «آن» در تهران، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای به بازداشت برادر و همسر برادرش از مرداد ماه سال جاری اعتراض کرد.
کاته وفاداری، خواهر این شهروند بازداشت شده، در‌ نامه‌ای که از سوی وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر منتشر شده، نوشت ماموران امنیتی پس از بازداشت برادر او، به گالری وی رفته و «پس از توقیف و شکستن برخی از آثار، گالری را مهر و موم کرده‌اند.»
کاته وفاداری در ادامه این نامه نوشته است که اظهارات چند ماه گذشته دادستان تهران درباره دستگیری «دو ایرانی با تابعیت مضاعف» و «کشف مشروبات الکلی» از خانه آنها اشاره به کارن وفاداری و همسر او دارد. در حالی که مصرف مشروبات الکلی برای اقلیت های دینی زردشتی و مسیحی، در ایران منع قانونی ندارد. کاته وفاداری با همین استدلال تاکید می‌کند که بازداشت یک اقلیت دینی صرفا به دلیل داشتن مشروبات الکلی در منزل «نقض مقررات جامعه چند آیین و مذهب، و اصول عرف است.»98a18f7c-3435-4c95-b9ae-11fea5fa2096_w987_r1_s
اواسط مرداد ماه امسال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفته بود که ضابطان قضایی خانه‌ای متعلق به دو ایرانی با تابعیت مضاعف را «کشف کرده‌اند» که در آن «چهار هزار لیتر مشروب الکلی» بوده و اساسا این خانه به منظور «برگزاری مجالس مختلط و فساد برای برخی دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مهیا شده بود.»
کاته وفاداری اما با رد اتهام فساد در این پرونده چنین نوشت: ‌«ترکیب میهمانان هر کسی به کار و کسب و زندگی او بستگی دارد. ایراد به ترکیب میهمانان کارن و آفرین به عنوان اتهامات از سو دادستانی محترم بی‌اساس است. زندگی و کار و کسب معمولی افراد باید در امان باشد.» او نوشت: «برای ما، به سبب آیین و عرف، میهمانی‌هایمان می‌تواند مختلط باشد، و صد البته، مهمانی‌های خالص، خالی از امتزاج مرد و زن»
پرونده کارن وفاداری و همسر او آفرین نیساری ماه گذشته نیز موضوع نطق نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بود که وی این زوج را به «باج‌خواهی» از مهمانان خود متهم کرد. به گزارش فارس حسینعلی حاجی دلیگانی گفته بود: «یک زوج جوان با نام کارن و آفرین با تابعیت دوگانه وارد کشور شدند. بروید اطلاعاتشان را دربیاورید ببینید چه بر سر هنرمندان و اشخاص نامدار در این کشور می‌آورند. در برخی مراکز مشروب به وسیله لوله کشی میل می‌شود و فیلم ‌آن را می‌گیرند و بعد تهدید و باج خواهی می‌کنند که اگر همکاری نکنید این‌ها را منتشر می‌کنیم.»
کاته وفاداری اما این اتهامات را وسیله‌ای «برای بستن محمل‌های هنری و ارعاب اهل هنر» می‌داند و می‌نویسد که پس از نطق نماینده شاهین شهر در مجلس، «تهدیدهای تلفنی یا حضوری افراد ناشناس برای اخاذی مالی و تهدیدات امنیتی علیه وابستگان خانوادگی این دو زندانی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.» وفاداری در نهایت با بیان این که «تفاوت در سبک زندگی دلیلی برای بازداشت این دو نفر نیست»، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته که امکان آزادی آنها را فراهم کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »