پاسخ مهدی کروبی به ادعای اژه‌ای در مورد محاکمه «رهبران جنبش سبز»

زیتون– مهدی کروبی، یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» به ادعای محسنی اژه‌ای پاسخ داد: «از مردم بخواهید دعا کنند تا آقایان شهامت محاکمه‌ام را در دادگاهی علنی پیدا کنند تا معلوم شود اعتراض مدنی ما جنایت بود یا کسانی که برای دو روز دنیا مرتکب آن رفتارها شدند و کشور و انقلاب را به این روز انداختند.» مهدی کروبی این درخواست را در دیدار شب گذشته با اعضا خانواده‌اش مطرح کرده است.
محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در فیس‌بوک خود نوشت که پدرش طی شش سال گذشته مجموعا ۱۱ مرتبه به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواستار برگزاری دادگاهی علنی مطابق با اصل ۱۶۸ قانون اساسی شده. او در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی قوه قضایی برای محاکمه «رهبران جنبش سبز» و تاکید او بر اینکه «حصر با تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی صورت گرفته و در صورت موافقت این شورا امکان محاکمه فراهم است»، خواست تا بر اساس خواست مهدی کروبی هرچه زودتر شرایط محاکمه پدرش فراهم شود.
معاون اول قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای، روز گذشته گفته بود که «در زمان فتنه ۸۸ و غائله ای که به پا کردند و مسائلی که همه در جریان آن هستیم و مفاسد و جنایاتی که در آن زمان بوجود آمد، شورای امنیت ملی تشکیل شد و این شورا تصویب کرد که این افراد فعلا در حصر باشند و محاکمه نشوند که این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است.»
به گفته سخنگوی قوه قضاییه، دستگاه قضایی هم همان روز و هم الان اعلام کرده و می‌کند که در صورت تغییر مصوبه شورای امنیت ملی در این رابطه؛ «معتقد هستیم که سران فتنه مرتکب اتهاماتی و جرائمی شده اند که قابل محاکمه هستند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »