بازداشت شدگان تجمع پاسارگاد به زندان محکوم شدند

زیتون- بازداشت‌شدگان تجمع امسال روز کوروش در پاسارگاد از سوی شعبه نخست دادگاه انقلاب شیراز به یک تا هشت سال زندان محکوم شدند.
وب‌سایت حقوق‌بشر ایران به نقل از «منبع مطلع» نوشت قاضی ساداتی این حکم را برای بازداشت‌شدگان این تجمع که از هفتم آبان ماه در بازداشت هستند، صادر کرده است.
به نوشته این سایت «رییس دادگاه انقلاب شیراز که حق دسترسی این بازداشت شدگان به وکیل را سلب کرده و با درخواست توبه نامه به آنها وعده آزادی داده بود.»
هفتم آبان ماه چند سالی است که به عنوان «روز کوروش» شناخته می‌شود. امسال هزاران تن برای «بزرگ‌داشت کوروش کبیر» به پاسارگاد، مقبره این پادشاه سلسله هخامنشی رفتند. برخی از تحمع‌کنندگان شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، حمایت از خانواده پهلوی و ضدیت با عرب‌ها سر داده بودند.
روز دهم آبان ماه علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس، خبر از دستگیری «عوامل اصلی هنجارشکنی» تجمع داد و گفت اقدام‌های این افراد «از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته» بود.
حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، نیز ضمن انتقاد از این تجمع، گفته بود «جای تعجب» است که «با وجود بسیج و سپاه» عده‌ای به پاسارگاد بروند و «همان شعارهایی» را سر دهند که «برای رهبر انقلاب و امام راحل می‌دهیم» و با این وجود «باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »