به آتش کشیده‌شدن اتوبوس‌های حامل بیماران و افراد سالخورده در حلب

زیتون- چند اتوبوس انتقال بیماران و افراد سالخورده از دو روستای کفریا و الفوعه، در نزدیکی حلب، به آتش کشیده شدند. رویترز این خبر را ساعاتی پس از انتشار گزارش‌هایی درمورد از سر گیری تخلیه شبه‌نظامیان و غیرنظامیان از شرق حلب، منتشر کرد.
تلویزیون دولتی سوریه نیز ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که این پنج اتوبوس توسط «تروریست‌های مسلح» به آتش کشیده شده است. در مقابل مخالفان دولت سوریه هم گفته‌اند که جماعتی عصبانی از مردم که احتمالا در کنار نیروهای دولتی، حمله به اتوبوس‌ها را انجام داده‌اند.
یکی از ساکنان محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که این عملیات توسط گروه جبهه النصره که پیشتر اعلام کرده بود با تخلیه بیماران و افراد مسن این دو روستا مخالف است، انجام نشده است.
از ساعاتی پیش تخلیه شرق حلب در قبال کمک‌رسانی به دو روستای شیعه‌نشین فوعه و کفریا که در محاصره مخالفان اسد قرار دارد، مجددا آغاز شده بود. این دو روستا بیش از سه سال است که در محاصره نیروهای مخالفان هستند.
نماینده یکی از گروه های مخالف اسد به تلویزیون فرانسه اعلام کرده بود که توافق شده که عملیات تخلیه در دو مرحله صورت گیرد؛ تخلیه محله‌های تحت کنترل مخالفان در شرق حلب در ازای خروج زخمی‌ها و بیماران از دو روستای فوعه و کفریا در شمال سوریه و همچنین تخلیه دو شهرک زبدانی و مضایا در استان دمشق که در محاصره نیروهای دولتی است از مخالفان.
عمده ساکنان دو روستای کفریا و الفوعه از شیعیان سوری هستند و بر پایه توافق انجام شده، قرار بود ۱۲۰۰ تن از ساکنان این مناطق که در محاصره مخالفان اسد هستند، همزمان با تخلیه شورشیان و غیرنظامیان از شرق حلب، از این مناطق منتقل شوند.
پیشتر مخالفان بشار اسد ایران را متهم کرده بودند که برقراری آتش‌بس در حلب را به خروج ساکنان شیعه مناطق فوعه و کفریا مشروط کرده، اما وزارت خارجه ایران چنین گزارش‌هایی را تکذیب کرد.
شورای امنیت سازمان ملل قرار است عصر یکشنبه پیش‌نویس قطعنامه فرانسه برای اعزام ناظران به حلب را به رأی بگذارد، اما خبرگزاری روسی تاس پیشاپیش به نقل از نماینده روسیه در سازمان ملل نوشته که روسیه قطعنامه پیشنهادی را وتو خواهد کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »