هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

سخنان محمود صادقی درباره ریس قوه قضاییه و یاشار سلطانی اجرای وظیفه نمایندگی نبود

زیتون– جمال نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، خبر داد که این هیئت شکایت‌های نماینده کاشان، مدعی‌العموم، قاضی پرونده یاشار سلطانی، قاضی صادرکننده حکم جلب او و شکایت از محمود صادقی بابت سخنانش درباره محمد بهشتی و قانون اساسی را به دادگاه ارسال کرد، توییت‌های صادقی در راستای وظایف نمایندگی او ارزیابی شد و در نهایت درباره هفت شاکی صادقی درباره بحث بورسیه‌ها، این هیئت خود را فاقد صلاحیت اظهارنظر دانست.
محمود صادقی پیشتر به نحوه اطلاع‌رسانی این هیئت و اعلام موارد اتهامی پیش از دفاع، اعتراض کرده بود. جلسه امروز در همین رابطه و به منظور دفاع این نماینده تهران از خودش، تشکیل شد.
نوبندگانی به فارس گفت هر هفت شاکی‌ محمود صادقی در بحث بورسیه‌ها «اشخاص حقیقی» هستند، اما به این دلیل‌که «سخنرانی صادقی در مورد بورسیه‌ها به پیش از تصویب اعتبار نامه او بر می‌گردد»، این هیئت صلاحیت اظهارنظر درا از خود سلب کرد.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به این‌که جواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان، حاضر به بازپس‌گیری شکایت خود از صادقی نشد، خبر داد که این پرونده به دادگاه ارسال شد. به گفته او شکایت مدعی‌العموم از صادقی نیز «در موارد مختلف» بود، از جمله «یک مورد اخیرا در شیراز و در یک مورد هم در نطق خود درباره قوه قضائیه اظهارنظر کرده بود، او همچنین در صحن علنی مجلس نسبت به یکی از قضات توهین کرده بود.» شکایت قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده یاشار سلطانی نیز از دیگر پرونده‌هایی بود که به قوه‌قضاییه ارسال شد.
شکایت قاضی دادگستری که حکم جلب صادقی را صادر کرد و شکایت از این نماینده مجلس به دلیل اظهارنظر درباه قانون اساسی و محمد بهشتی نیز به قوه‌قضاییه ارسال شد.
هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تنها توییت‌های محمود صادقی را مصداق فعالیت‌های او در سمت نمایندگی دانست، گرچه « به او تذکر داد که باید رعایت کند، چرا که مسئولیت صفحه شخصی با خودش است نه با شخص دیگری.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ظاهرا نمایندگان مجلس جز تعریف از درایت مقام رهبری و فحش دادن به امریکا حق هیچ اظهار نظری ندارند ، دمکراسی دینی یعنی همین !!

  2. شرم بر این نمایندگان عافیت طلب اگر شجاعت دفاع از ساده ترین و اولیه ترین حقوق ملت رو ندارید و حتی شجاعت سنگ نزدن به یک نماینده‌ای که این کارو میکنه هم ندارید به وجدانتون رجوع کنید و از خودتون بپرسید پس برای چه نماینده شدید؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »