احتمال بررسی عملکرد کریمی‌قدوسی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

زیتون- یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد که این هیات می‌تواند حتی در صورت عدم شکایت «راسا و بنابر تشخیص به موضوع ورود» کند.
محمد مهدی برومندی به ایسنا گفت که طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان را نمی‌توان بر اساس اظهار نظر در مجلس تعقیب کرد. او اضافه کرد که هیات نظارت بر نمایندگان «معمولا راسا برای چنین موضوعاتی ورود نمی کند مگر اینکه گروه، فرد و یا تعدادی از نمایندگان شکایتی را مطرح» کنند.
برومندی خبر داد که تاکنون نماینده‌ای از کریمی‌قدوسی شکایت نکرده است.
این نماینده مجلس با اشاره به این‌که در جلسه با محمدجواد ظریف حضور داشته، گفت وزیر امورخارجه «در این جلسه مطرح نکرده که اشتباهی در برجام رخ داده و عذرخواهی می‌کند. ایشان مواردی را در مورد موضوع داماتو مطرح کرد پس نباید این گونه به جامعه و مردم منتقل شود که ظریف گفته در برنامه اشتباه شده و یا گول آمریکایی ها را خوردیم. بنده درآن جلسه بودم و مطمئنم که آقای ظریف چنین چیزی را مطرح نکرده است.»
برومندی اضافه کرد که ظریف در جلسه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجاس اعلام کرد «مطالب مطرح شده کاملا محرمانه است و نباید به بیرون درز پیدا کند.»
از سوی دیگر جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، که اقدام او در نقل اظهارات منتسب به محمدجواد ظریف با انتقاد وزارت خارجه مواجه شده بود، این بار از کوشش خود برای «پخش نوار» اظهارات ظریف در مجلس خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، کریمی قدوسی گفت که «نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا هستند که فیلم این جلسه پخش شود و اجازه انتشار آن نیز به رسانه‌ها داده شود.»
کریمی‌قدوسی همچننی خبر داد که قرار بود امروز نوار اظهارات ظریف پخش شود، اما «درب اتاق محل پخش مذاکرات همچنان قفل بود» و وی موفق به پخش اظهارات وزیر برای خبرنگاران نشد. او به خبرنگاران گفت که صبح امروز موافقت هیات رییسه مجلس را نیز برای پخش این نوار گرفته بود، اما هم اکنون حتی پاسخ تلفن وی هم از سوی دبیر نظارتی کمیسیون داده نمی‌شود.
به گفته این نماینده مجلس ظریف در جلسه با کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «قبلا جان کری وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم.» اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز چهارشنبه انتشار این اظهارات منسوب به محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را «کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی» توصیف کرد و افزود که نقل‌قول از وزیر خارجه «به منظور بهره‌برداری‌های خاص تحریر و تنظیم شده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »