???? تایید خبر زیتون

موافقت دادستانی با مرخصی آرش صادقی و گلرخ ایرایی

زیتون– آرش صادقی و گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر او، فردا (یک‌شنبه) با قرار وثیقه به مرخصی خواهند آمد. امیر رییسیان، وکیل آرش صادقی، به وب‌سایت ساعت ۲۴ گفت دادستانی ضمن موافقت با درخواست مرخصی این دو، درخواست وثیقه کرده است.
روز گذشته «زیتون» به نقل از منابع آگاه خبر تعیین وثیقه برای گلرخ ایرایی را منتشر کرده بود. خبری که توسط امیر رئیسیان، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت حقوق‌بشر در ایران تکذیب شد. اما بعد از گذشت کمتر از۲۴ ساعت، وکیل آرش صادقی در توییتر خود  خبر «زیتون»، مبنی خبر صدور وثیقه برای گلرخ ایرایی را «تایید» و  افزود که مقدمات اعزام موکلش به مرخصی درمانی نیز فراهم شده است.
این وب سایت همچنین به نقل از خانواده گلرخ ایرایی نوشت که مسئولان قضایی در تماس با آن‌ها، خواسته‌اند که «با مراجعه به زندان و پرداخت قرار وثیقه مقدمات آزادی آرش صادقی و گلرخ ایرایی را انجام دهند». آرش صادقی برای مرخصی درمانی اعزام می‌شود و گلرخ ابراهیمی ایرایی به مرخصی خواهد رفت.
در مقابل این اقدام دادستانی و اعطای مرخصی به این دو زندانی سیاسی، ارش صادقی قرار است اعتصاب غذای خود را بشکند. او از از روز سوم آبان ماه (شصت و نُه روز پیش) دست به اعتصاب غذا زد.
ساعتی پس از انتشار مصاحبه امیر رئیسیان به وب سایت خبر ۲۴ و توئیت او، مریم کریم بیگی توییت کرد که آرش هیچ وعده ای برای آزادی نگرفته است و تا مشخص نشدن «طول درمان» از سوی پزشکی قانونی، وثیقه را هم نمی پذیرد. پدر آرش صادقی نیز تمامی اخبار مربوط به صدور قرار وثیقه برای آرش صادقی را «شایعه» دانست. پدر آرش از قول پسرش تاکید کرد که «زندان موظف است بعد از آزادی گلرخ و شکستن اعتصاب، او را بستری کنند تا مراحل درمان را آغاز کند و به مرخصی درمانی بیاید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

???? تایید خبر زیتون

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »