سال نوی خونین در استانبول

زیتون– شب گذشته و هم‌زمان با جشن‌های آغاز سال نوی جدید میلادی، فرد یا افرادی با حمله به کلوبی در شهر استانبول ترکیه، حاضران را به گلوله بستند.
به دلیل این تیراندازی‌ ۳۹ نفرکشته و بیش از چهل نفر نیز زخمی شده‌اند. گزارش‌ها از انتقال دست‌کم ۶۹ نف به بیمارستان حکایت دارد. شبکه سی‌ان‌ان ترک خبر داد که در زمان حمله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در کلوب «رینا» حضور داشتند.
کلوپ تفریحی رینا، یکی از محل های مورد علاقه توریست های ایرانی در شهر استانبول و در منطقه اورتاکوی، در تنگه بسفر است. بنا بر گزارش‌ها در جریان تیراندازی، شماری از حاضران در کلوب، برای نجات جان خود داخل آب پریده‌اند تا پلیس و نیروهای امدادی در نهایت برای کمک رسیده‌اند.
وسپ شاهین، فرماندار استانبول، این رخداد را «حمله تروریستی» توصیف کرده‌است.
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که ۱۶ نفر از قربانیان شهروندان خارجی بوده‌اند و جست‌وجو برای یافتن «فرد مهاجم» ادامه دارد.
روزنامه حریت، چاپ ترکیه، نوشت رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه از طریق فرمانداری استانبول، در جریان حمله قرار گرفته است. باقر بزداغ، وزیر دادگستری ترکیه گفته است «هیچ حمله تروریستی همبستگی و برادری ملت ما را از بین نمی‌برد.»
فدریگا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر خود به این رخداد واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‌است. دبیر کل ناتو نیز این حمله را محکوم کرده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »