تفاهم‌نامه بسیج و سازمان مدیریت بحران اجرایی می‌شود

زیتون– نصرت‌الله سیف، معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین خبر داد که حدود ۶ ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و سازمان مدیریت بحران به امضا رسید که بر اساس آن در بحران‌های پیش رو بسیج برای مدیریت به مسئله ورود کند.
به گفته سیف این تفاهم نامه هم اکنون در مرحله تنظیم آیین‌نامه است و هر دو طرف قصد اجرای آن‌را دارند.
معاون سازمان عملیات در گفت‌وگو با میزان توضیح داد در این تفاهم‌نامه که در ارتباط با حوادث و بلایای طبیعی است هم به موضوع فرهنگ‌سازی و مواجهه با حوادث و هم به موضوع آموزش بسیج در رابطه با انجام اقدامات لازم در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی اشاره شده است؛ همچنین دراین تفاهم‌نامه بستری فراهم شده تا بسیج بتواند در مواقع لزوم به سازمان مدیریت بحران کمک کند.
سازمان مدیریت بحران کشور، آبان ماه سال ۸۹ نیز خبر از امضای تفاهم‌نامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داده بود. به گفته رییس این سازمان، اسماعیل نجار در آن زمان توضیح داده بود که در مرحله اول با حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند تا از حوزه‌های علمیه برای به‌کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »