پارلمان عراق به اقدام متقابل در واکنش به فرمان دونالد ترامپ رای داد

زیتون- پارلمان عراق در واکنش به فرمان دونالد ترامپ درباره منع ورود شهروندان هفت کشور از جمله عراق به آمریکا، طرح اقدام متقابل را تصویب کرد. براساس این طرح دولت عراق از صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی خودداری می‌کند.
پیش از تصمیم پارلمان عراق، ابراهیم جعفری وزیر امورخارجه عراق گفته بود که در روزهای آینده با سفیر آمریکا در عراق دیدار خواهد کرد تا نگرانی دولت عراق از تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا را با او مطرح کند.
روز گذشته کمیته روابط خارجی پارلمان عراق فرمان دونالد ترامپ را «غیرمنصفانه» توصیف کرده و از دولت عراق خواسته‌ تا دست به اقدام متقابل بزند. مقتدی صدر و حشد الشعبی، نیروهای بسیج مردمی عراق نیز از مقام‌های دولتی خواسته بودند مانع ورود اتباع آمریکا به عراق شوند و شهروندان ایالات متحده را که در عراق هستند، اخراج کنند.
عراق از جمله کشورهایی است که اتباعش در فهرست ممنوعیت ورود به آمریکا قرار گرفته‌اند.
به گزارش رویترز، سال گذشته علاوه بر نیروهای نظامی آمریکا، ۱۸۰۰ پیمانکار آمریکایی نیز در عراق حضور داشتند. براساس این گزارش آماری از تعداد پیمانکاران بخش خصوصی آمریکا در عراق وجود ندارد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »