درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت درباره آزمایش موشکی ایران

زیتون– به دنبال درخواست سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، شورای امنیت امروز در جلسه‌ای اضطراری به بررسی آزمایش موشکی ایران خواهد پرداخت.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نوشت که این جلسه برای بررسی «آزمایش موشک کوتاه‌برد بالستیک» از سوی ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز گذشته و به نقل از «یک مقام آمریکایی» نوشته بود که ایران روز یک‌شنبه موشک میان‌بردی را در نزدیکی سمنان آزمایش کرده است. گفته شده موشک پس از طی مسافتی حدود هزار کیلومتر منفجر شده، اما جزییات بیشتری از این آزمایش منتشر نشده است.

آمریکا انجام آزمایش‌های موشکی از سوی ایران را نقض قطع‌نامه ٢٢٣١ شورای امنیت می‌داند که براساس آن ایران از داشتن موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای محروم است. براساس این قطع‌نامه ایران تا هشت سال نباید فعالیتی در زمینه تولید این موشک‌ها داشته باشد.

مسئولان مختلف جمهوری‌اسلامی، از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، گفته‌اند برنامه موشکی ایران دفاعی است و تولید موشک ارتباطی با کشورهای دیگر ندارد. سفیر اسراییل در سازمان ملل اما آزمایش موشکی ایران را «خطری نه تنها برای اسراییل، بلکه برای کل منطقه» توصیف کرد.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، گفته است این «آزمایش موشکی» جنگ‌افزاری با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است و «خطر آن نه تنها متوجه اسرائیل که متوجه کل منطقه‌است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »